aansluiten radio

• b-brinkhoff

Hallo monteurke

ben bezig een vw gamma radio aan te sluiten golf IV 2000, als ik hem nu aansluit krijg ik niet de safe melding voor me alleen de achtergrond verlichting gaat branden en als ik op de aan/uit knop druk schijnt hij heel even blauw op in het display, de stekker die ik heb is origineel zwarte als ik boven op de stekker kijk met het klipje rechts van me heb ik

Links onder Bruin dan blauw/grijs-rood/wit-rood/wit deze is iets dikker geloof ik

Links boven geel/rood-zwart-grijs/wit-blauw/wit

er wordt me verteld dat je iets bij elkaar moet zetten maar wat?

Groetjes Bart

• vw monteurke

Er wordt zoveel “verteld”.

Begin eens bij 't begin want het lijkt erop alsof de radio gewoon geblokkeerd is omdat de code niet is ingevoerd.

Komt die radio uit een andere auto ? Zo ja, weet je de code ? —> als je geen code hebt, eerst de code opvragen bij VW dealer.

Als je de code wel weet deze invoeren volgens de handleiding.

Als het een gestolen radio is zonder handleiding, klik dan Hier

• b-brinkhoff

hoi,

Ik heb de code,(niet getolen) als ik de stekkers aansluit zou er het getal 1000 moeten staan toch, ik heb een andere radio als op de afbeelding,ik krijg geen melding om de code in te voeren

Gr bart

• b-brinkhoff

ik heb een gamma die met een ronde tp knop recht plat aan de radio

• b-brinkhoff

nou zie ik wel dat ze in mijn auto twee draden doorgeknipt hebben en verwisseld, ik weet dat er een andere radio in heeft gezeten dan orgineel, zou ik die twee draden gewoon terug moeten zetten, ze hebben wit/rood verwisseld met geel/rood?

• b-brinkhoff

twee draden alk weer origineel gemaakt maar dan doet hij ook niks, ja lampjes gaan rood branden als de verlichting aanstaat en als ik dan op de aan knop druk ligt het display even blauw op maar krijg nog steeds geen melding om de code in te voeren.

• vw monteurke

Zo, lekker duidelijk al die berichtjes onder elkaar.

Waarom gebruik je de functie “bericht wijzigen” niet ? Dan hou je het bij 1 berichtje. Veel overzichtelijker.

Ik heb (gewoon via Google) dit gevonden:

Turn on radio. The radio display shows “SAFE”. Press the FM2 and RDS buttons simultaneously and hold until “1000” shows on the display.

Release the buttons. Do NOT press these buttons again, otherwise the radio will consider “1000” to be the code.

Use Preset buttons 1 … 4 to enter the four-digit code number from your radio card.

Preset button 1 corresponds to the first digit, Preset button 2 corresponds to the second digit, etc.

Each press of the button increments the number by 1.

Once the code shown on the display is correct, press the FM2 and RDS buttons simultaneously and hold until the word “SAFE” appears in the display, then release the buttons.

The radio should unlock and be usable shortly afterwards.

If an incorrect code is entered, the word “SAFE” appears, first flashing and then continuously.

You can repeat the above steps to unlock the radio once more, the number of attempts will be shown in the display.

If an incorrect code is entered again, you radio will be locked for about one hour.

After one hour - the radio must stay on and the key must remain in the ignition lock - if the display goes out, the you can repeat the above procedure to unlock again.

The cycle - two attempts, one hour lock-up - still applies.

If you lose your radio code, contact your Audi dealer.

Note: Some European market Concert radios have a TP button instead of the FM2 button, so the description above with those units would require pressing the TP and the RDS buttons simultaneously.

Dan nog een stroomloopschema en dan heb je alles.

• b-brinkhoff

Hoi,

Sorry voor alle berichtjes zal het anders doen,ik had zelf ook op google gezeten en kwam hier ook wel bij uit, alleen ik krijg dat woord safe niet eens, lampjes branden wel mee met auto verlichting dus stroom krijgt hij, nou heb ik mijn oude auto verkocht met radio en nou staat me er iets van bij dat ik toen een verloop stekker bij vw heb gehaald zou dat kunnen?, die schema's kan ik geen wijs uit, ik heb originele stekkers in de auto dus waarom zou dat nou eigenlijk niet werken, de oude eigenaar van de radio zegt dat hij rood en blauw met elkaar door verbonden had in zijn auto maar dat is weer een hele andere stekker uit een caddy geloof ik, de foto die ik erbij doe is dus zijn stekker

deze foto is van mijn stekker.]

• vw monteurke

Duidelijker als met een schema kan ik toch echt niet laten zien hoe de radiobedrading moet zitten.

Als je dat niet kunt lezen houdt het op.

Weet je trouwens zeker dat die radio goed is ?

• erik43

op de rode en orange stekker moet spanning komen te staan de zwarte is voor de massa dan moet de radio werken anders is deze echt defect