Paar aanpassingen/reparaties Golf 5

• Rob

Hallo forummers.

Morgen ga ik mijn “nieuwe” Golf ophalen.het is een Sportline 90 pk Tdi uit 2005.

Echter,bij parkeren is er schade ontstaan.Een paar krassen op de bumper en het rechter koplamphuis is kapot.Het spatscherm heeft niets,het koplampglas ook niet.Alleen de bevestiging is afgebroken van het huis.

Is dat koplamphuis zo te vervangen,of moet de gehele voorbumper eraf.

Uiteraard wordt de schade aan de bumper ook gemaakt,maar dat kan ook later.Mijn grootste zorg is nu de koplamp.Als het zo is dat voor demontage van de koplamp ook de bumper eraf moet,gaat ook de bumper naar de spuiterij.

Dan komen er ook andere roosters in met mistlampen.En natuurlijk is dan ook een andere lichtschakelaar nodig.Moeten deze zaken geprogrammeerd worden in de computer ?

Verder wil ik een trekhaak monteren.Moet deze geprogrammeerd worden in een computer,i.v.m Parking Distance Control in de achterbumper ?

Verder gaat de huidige navigatie (Blaupunkt Travell-pilot) eruit,en moet plaats maken voor een navigatie van Zenec.

Iemand ervaring met zo'n apparaat ? Montage eenvoudig ?

Ik neem er rustig de tijd voor…………

De auto was niet duur,heeft ongeveer 100.000 km gereden,en zit “vol” zoals dat heet.Dus ik ging voor de bijl.

Groetjes Rob

• vw monteurke

Is dat koplamphuis zo te vervangen,of moet de gehele voorbumper eraf ?

Bumper moet eraf

Dan komen er ook andere roosters in met mistlampen.En natuurlijk is dan ook een andere lichtschakelaar nodig.Moeten deze zaken geprogrammeerd worden in de computer ?

Ja

Verder wil ik een trekhaak monteren.Moet deze geprogrammeerd worden in een computer,i.v.m Parking Distance Control in de achterbumper ?

Ja

Navigatie van Zenec ken ik niet