Hoi Monteurke,
Er staan nog wel eens comfortmodule's te koop op internet,kun je dit zo erbij aansluiten in een golf IV van 2000 zodat de ramen ook met de afstandsbediening mee werken, of denk ik dan te gemakkelijk.
Gr bart
Zit er dat al niet standaard in dan ?
Probeer eens:
Hou bij het afsluiten je sleutel wat langer in de stand “sluiten” en kijk of je (geopende) ramen vanzelf sluiten.
Bij gebruik afstandbediening, hou de knop “sluiten” wat langer ingedrukt en ook dan zouden de ramen moeten sluiten.
Let op !
Als er een defect portierslot aanwezig is, (en in een van je vorige berichten lees ik dat die kans bestaat) , kan dat invloed hebben op de werking van de comfortsluiting.
In zo'n geval dus eerst portierslot repareren.
Laat nu eerst je auto eens uitlezen op storingen.
Dan weet je tenminste zeker of er storingen inzitten en zo ja, waar je ze moet zoeken.
Je neemt nu te veel dingen zomaar aan en op basis daarvan wil je dingen gaan inbouwen die er misschien al inzitten en wil je dingen gaan repareren waarvan nog maar de vraag is of ze werkelijk kapot zijn.
ik krijg sterk het idee dat je eigenlijk ook niet precies weet wat je allemaal in je auto hebt. (RTFM !!!!)
—- Je weet niet wat voor abs systeem je hebt.
—- je weet niet of je comfortsluiting hebt en je weet niet hoe die werkt.
—- Je denkt dat er iets aan je portiersloten mankeert. (dat weet je pas zeker na uitlezen.
Om toch nog even je vraag te beantwoorden: Een VW dealer koopt originele onderdelen bij Pon, niet op e-bay.
Heb dus geen ervaring met e-bay schakelaartjes.
Trouwens, portierslotstoringen hoeven niet altijd aan die schakelaartjes te liggen.
Een losse soldeerverbinding op de printplaat in het portierslot komt ook wel voor.
Hoi Monteurke,
Probleem slot is dat het deur pinnetje aan de bijrijders kant af en toe blijft hangen, ik ga het los maken, als ik het pinnetje een beetje help schiet hij al omhoog,maar nu de comfort sluiting die werkt inderdaad, alleen hij werkt niet op de afstandsbediening maar alleen via het sleutelgat, zou het allenbij moeten werken of kan dit ook normaal zijn.
groetjes Bart
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?