insp melding wissen

• b-brinkhoff

Hallo monteurke,

Auto is voor onderhoud weg geweest, zijn ze als altijd vergeten de service terug te zetten, nu heb ik dat wel vaker gedaan maar als ik nu de zelfde handeling uitvoer(knopje indrukken contact aan en dan digitale klok naar links dan komen er streepjes zet contact uit maar dan komt de melding terug? gr Bart Golf IV 1.4 1998

• b-brinkhoff

knope naar rechts bedoel ik.

• vw monteurke

Om te beginnen is het natuurlijk vreemd dat jij zelf die service-indicatie moet resetten.

Dat had je garage moeten doen want zoiets hoort gewoon bij de beurt.

Nog vreemder is dat jij zomaar accepteert dat ze dat altijd vergeten.

Iedereen kan wel eens een foutje maken of iets vergeten, maar iedere keer …………………………………………….?

de service-indicatie processor bevat meer dan 1 teller.

Kleine en grote beurten hebben ieder een eigen teller en moeten dan ook apart worden teruggezet.

Zoals jij het doet zet je telkens maar 1 teller terug.

Je moet:

dagtellerknopje indrukken – contact aanzetten – knopje los – klokknopje naar rechts draaien. (de 1e teller is nu gereset)

dagtellerknopje indrukken en weer loslaten (hiermee schakel je over naar de 2e service-teller) klokknopje naar rechts draaien.

Nu zijn beide service-tellers teruggezet.

Contact uit.

Bij het weer aanzetten van het contact mag de service-indicatie nu niet meer te zien zijn

• b-brinkhoff

Hoi Monteurke,

Bedankt maar weer voor de snelle en goede hulp, het is gelukt, nu heb ik de wagen verkocht aanstaande vrijdag, en heb zelf nu een 1.6 74kw bwj 2000 op het oog, heb je nog een goede tip en zeg je daar moet je echt op letten bij aanschaf, weet zelf wel wat dingen maar jij als prof zegt misschien dit of dat.

Groetjes Bart.

• vw monteurke

Zie: Dit topic

• b-brinkhoff

Hoi,

Weet je heel toevallig ook of stoelverwarming voorbereid ligt, en in de stoelen al zit van een highline 1.6 bwjr 2000 of hoe ik dat kan zien?

Gr bart

• vw monteurke

Geen idee of er in die auto standaard stoelverwarming zit.

VW heeft in de loop der jaren zoveel verschillende uitvoeringen uitgebracht dat het niet bij te houden is wat waar in zit. (ik doe trouwens de moeite niet eens)

Als er stoelverwarming in zit zie je dat aan de 2 (draai)schakelaartjes in het dashboard waarmee je de temperatuur van de stoelen kunt regelen.

Als daar aan draait tijdens je proefrit moeten de stoelen warm worden.

Als er standaard geen stoelverwarming in zit, is er ook niks voorbereid.

• b-brinkhoff

Hoi,

Sorry ik bedoel eigenlijk of de matjes in de stoelen zitten(of ik dat ergens aan kan zien stekkers onder stoel of zo), de kabelboom kan ik zelf leggen met draaischakelaars.

Groetjes Bart

• vw monteurke

Ik herhaal: Als er standaard geen stoelverwarming in zit, is er ook niks voorbereid.

Er zitten dan dus ook geen verwarmingselementen in de stoelen.

• b-brinkhoff

Was ik weer,

Weet je ergens een site waar ik de code's die op de sticker van de auto staan kan terug vinden, voor wat wat is?

Gr bart