Het volgende heeft zicht voorgedaan, ik probeer het kort te houden.
Afgelopen zaterdag stond de auto geparkeerd in de straat. Omdat het glad was is iemand met de auto uitgegleden en de rechter voorkant van mijn Bora is nu aan gort. De dader is doorgereden niemand heeft wat gezien. De schadepost is (ik ben geen schade expert) maar schat al gauw minimaal 1500 eurie. Ik ben WA+ verzekerd. Dit even terzijde. Nu is het zo dat ik na deze klap die de auto gekregen heeft de auto vrij regelmatig hapert in alle versnellingen. Ook komt hij de 120 niet meer boven. Zoals ik al zij hapert het in elke versnelling, dit duurt ongeveer een seconde. Hij houdt in en rijdt weer… Wat mij is opgevallen is ook het geluid van de motor is anders, de motor klinkt niet fijn meer, geloof me ik rij de auto al jaren en weet hoe mijn motor klinkt. Het is net of de motor ietsje zwaarder klinkt. Het zelfde soort geluid wanneer je een kleine lek heb in je uitlaat. Mijn vraag is waaraan kan het liggen dat de auto steeds hapert en niet meer boven de 120 komt en ook zijn trekkracht heeft verloren ?
Betreft: VW Bora 1.9 tdi 90pk ZD-LJ-62
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Cihan