motoruitval tijdens rijden door gloeibougies?

• dennis

Hallo,

Ik ben onlangs met mijn Caddy 1.9 TDI (2007) op vakantie geweest naar tjechie en op de terugreis viel plos de motor uit en kreeg de melding “motorstoring, werkplaats” (vrij vertaald uit het duits :)). Auto vervolgens weggesleept en de volgende dag bij de lokale vw dealer vier uur lang onderzocht en niets gevonden. Auto is afgelopen week naar a-point in amsterdam gebracht en daar waren ze er, naar eigen zeggen, binnen een uur achter; gloeibougies moesten vervangen worden…

Ik heb er zelf de ballen verstand van en vond het allang prima, maar vanmiddag hoorde ik van een andere monteur dat dat eigenlijk helemaal niet kan. Nu twijfel ik enorm aan de betrouwbaarheid van a-point. Ik moet binnenkort weer voor een beurt naar ze toe maar vraag me af of ze me niet zitten te besodemieteren,. bij de eerste grote beurt (ook bij a-point) werd ik al geconfronteerd met een factuur van 1600 euro en dat voor een auto die nog binnen de garantie viel op dat moment… als nu blijkt dat dit verhaal met de gloeibougies echt niet kan kloppen dan ga ik echt op zoek naar een andere dealer.

Hoop dat iemand hier mij iets wijzer kan maken.

Probleem was dus dat auto uitviel tijdens het rijden met de melding “motorstöhring, werkstätte”. na opnieuw starten kon ik wel weer verder rijden maar kreeg dan na 10 minuten weer dezelfde melding…

alvast bedankt!

gr. dennis

• vw monteurke

Wazig verhaal.

je hebt een brandend storingslampje, maar je weet niet welke storing.

Heb je geen uitdraai of print van het uitlezen van de storingsgeheugens ? Zo ja, welke storingen (storingscodes) stonden daar dan op ?

Zelfde verhaal met die rekening.

Je hebt 1600 € betaalt, maar je zegt of weet niet waarvoor.

• arthur

Hoi Dennis, ik heb het zelfde probleem met mijn passat uit 2006. weet jij intussen al iets meer? groetjes Arthur.