Koplamphoogteverstelling T5

• Frank

Hallo,

Weet iemand of er bij de koplamphoogteverstelling van een T5 van 2004 een zekering zit?

Voor de APK moet namelijk de verlichting verstelbaar zijn maar dit werkt niet.

Ik heb de T5 nieuw gekocht maar heb nog nooit aan dit wieltje gezeten, nu blijkt het niet te werken.

Kan dit ook aan de schakelaar liggen, en hoe kan ik dit controleren?

Het lijkt mij stug dat dit aan de koplampen zelf ligt want ze doen het allebei niet.

Alvast Bedankt

• vw monteurke

Het kan jou wel stug lijken dat beide motortjes kapot zijn maar als je ze 6 jaar lang nooit gebruikt hebt zouden ze best eens vast kunnen zitten.

De electrische installatie van een T5 is can-bus gestuurd (digitaal), dus meten met een proeflampje of multimeter is niet aan te raden.

Het simpelst is om eerst de zekering te controleren.

Is die goed, probeer dan een nieuwe schakelaar en helpt dat ook niet dan moet je toch aan de motortjes gaan denken.

• Frank

Hallo vw monteurke,

Ik heb ook gedacht aan een zekering, alleen ik kan via het instructieboekje en kaartjes die bij de zekeringkast zitten niet achterhalen welke zekering ik moet hebben?

Ik heb ook nog een Golf 5, kan ik met deze schakelaar proberen of die bij de T5 werkt? of is deze anders?

Groeten en vast bedankt

• vw monteurke

Ik heb geen technische documentatie van bedrijfswagens, dus pin me er niet op vast, maar ik dacht dat het zekering 4 was in de zekeringkast links onder het dashboard. Kijk ook even naar zekering 4 onder de asbak.

V.w.b. die schakelaar geen idee of dat past.

Gewoon kijken of de stekker hetzelfde is en of het aantal draden in de stekker hezelfde is en als dat zo is, dan gewoon proberen.

Je kunt natuurlijk ook de schakelaar alvast zover mogelijk losmaken, dan naar je VW dealer rijden en daar even een nieuwe schakelaar proberen