Tikkend geluid linker voorwiel Passat

• Theo

VW-MONTEURKE Nu zag ik aan de achterkant van de motor ook zo'n n75 klep als dat dezelfde is kan ik die ook proberen.

Maar wacht jouw advies af.

• vw monteurke

Er zit maar een N75 klep in.

Die andere is het regelventiel van de EGR klep.

Uiterlijk lijken ze wel wat op elkaar maar als je de vacuumslangetjes volgt (zoals eerder geadviseerd) zie je vanzelf welke de N75 is.

V.w.b vernieuwen van vacuumslangetjes.

Het vervangen van vacuumslangetjes is geen garantie voor het oplossen van een eventueel vacuumlek.

Er zitten bv diverse hard-kunststof leidingen in je auto met op het einde een kort stukje vacuumslang.

Het vervangen van alleen die korte slangetjes op de uiteinden zonder controle van die leidingen lijkt me dan ook half werk.

Dan kan vacuumlekkage ook in de vacuumdozen op de egr klep of de turbo zitten.

Ik ben dan ook een voorstander van het eerst controleren van het vacuumsysyteem met een vacuumpompje.

Je kunt hiermee iedere vacuumdoos en iedere leiding of slang op lekkage apart op lekkage controleren.

Meten = weten hé.

Let bij het vervangen van vacuumslangen op dat je ze 1 voor 1 vervangt zodat er geen kans op verwisseling is.

Dan nog wat over je stellige aanname en overtuiging (of is het hoop ?) dat het niet in de turbo KAN zitten.

Daar zou ik nog maar even niet zo zeker van zijn.

In een vrij groot aantal van de noodloopgevallen ligt het namelijk wel aan de turbo.

In mijn vorige bericht heb ik alleen bepaalde mogelijkheden in volgorde van duurte genoemd. meer niet

Het is dus niet zo dat het eerst genoemde ook het vaakst voorkomt

• Theo

Bedankt voor de info.

Alleen het vreemde vind ik van dit alles als ik met de caravan weg ga (inmiddels verkocht) dan trekt hij als een lier en dan hoor en voel je uiteraard dat die turbo

zijn werk goed doet, en dan heb ik helemaal geen uitval van de turbo, hier kan ik geen verklaring voor vinden.

En nu als hij niets hoeft te doen voel je onder het rijen al dat hij wegvalt, je kent de auto al zo goed dat je wel weet wat er gebeurd. Inmiddels al 12 jaar in bezit.

Ik hoor het wel.

• vw monteurke

Je ben nu allemaal aan het gissen en op de gok allerlei onderdelen aan het vervangen maar ik zou liever onderhand eens wat meetresultaten zien.

In de link die ik eerder noemde wordt ook sterk geadviseerd om te beginnen met een log.

Die brengt de oorzaak van noodloop meestal zo boven water.

Het vacuumsysteem (incl. leidingen en vacuumdozen) is simpel te testen met een vacuumpompje.

Tot op heden zie ik echter alleen maar vragen in de trend van: “wat kan het zijn”

Simpel antwoord hierop: Zonder meetresultaten blijft dat gokken.

Nogmaals: METEN = WETEN.