Dashboard verwijderen uit een lupo

• Jansen30

Via deze weg zou ik graag wat info willen krijgen over het verwijderen van een dashboard uit en VW Lupo.

Het gaat om een Lupo 1.4 16V bouwjaar 1999.

Waarom het dashboard eruit moe? Omdat ik de kachelradiateur moet vervangen. Er komt alleen nog maar koude lucht

uit de kachel. Ik heb alles al gechecked. Thermostaat is vervangen (was niet het probleem), klep in het kachelhuis werkt zoals het moet. Motor komt gewoon normaal op temperatuur 90°C. Wordt echt niet heter. De ventilator functioneert gewoon goed. Koelvloeistof is op peil en de boel is ontlucht.

Dus dat wordt de kachelradiateur vervangen. Nu ben ik een heel eind met het losmaken van het dashboard maar nu ik geen schroeven meer zie om los te draaien loop ik toch vast. Het lijkt erop dat het dashboard precies in het midden bovenop nog vast zit. Ook beide zijkanten lijken nog ergens vast te zitten. De moertjes achter de doppen aan de zijkant zijn er al af.

Iemand een idee hoe ik in godsnam dat dashboard eruit krijg?

Groeten,

Bas

• Jansen30

Hoi VW monteurke,

Alvast bedankt voor de foto'die je gestuurd had. Het dashboard is los ;-)

Nu had ik gedacht dat het stuur er niet af zou hoeven maar helaas…..deze moet ook aan de kant.

Nu had ik een foto gevonden op het prikbord aleen wil dit niet zo lukken.\

Als de borgring in het stuur met de schroevendraaier los wordt gehaald komt dan de deksel pas van het suur of is er nog een andere

manier om deze eraf te krijgen?

Groeten Bas

• vw monteurke

Dat stuur moet er inderdaad af.

Dat staat ook op een van de eerste afbeeldingen die ik je gestuurd heb.

Welke foto op welk prikbord heb je gevonden ? (linkje ? )

Bedoel je de borgring van de airbag ?

• Jansen30

Via deze link kom je bij 1 van de foto's allen gaat het hier om een golf 4.

http://audi.startpagina.nl/prikbord/4074230/9090940/re-richtingaanwijzer#msg-9090940

Er staat ook nog ergens 1 van een lupo. Deze heb ik op mijn desktop gezet maar ik kan het prikbord niet meer vinden.

Ik bedoel inderdaad de borgring van de airbag. Ik heb geen idee hoe het deksel van het stuur moet.

• Jansen30

Dit prikbord bedoelde ik dus:

http://volkswagen.startpagina.nl/prikbord/read.php?3252,9450461,9456248#msg-9456248

• vw monteurke

Die laatste moet je hebben, dat is een mooie duidelijke afbeelding.

Hier zie je goed dat je de schroevendraaier aan de buitenkant van de borgveer moet zetten en dan de veer naar binnen moet drukken zodat de veer loskomt van het haakje.

De afbeelding is van een Golf, maar bij de Lupo zit de borgveer op ongeveer dezelfde manier gemonteerd.

• Jansen30

ff kwaad gemaakt en nu is hij er toch af……….biertje verdiend :)-D

Inderdaad nu je het van de binnenkant kan bekijken komt de tekening duidelijk overeen maar het valt toch niet mee om het los te krijgen.

Goed, ik kan weer verder.

Bedankt voor het meedenken

• vw monteurke

En de mijne ???? :)-D

• Jansen30

Hahaha ja sorry.

Maar ik ben nog niet klaar met de lupo. Kom gerust ff kijken en je krijgt ook een biertje….geen probleem.

Vandaag eindelijk zover en de kachelradiat(eur/or) vervangen. Nu weer opbouwen en hopen dat het daarmee opgelost is.

• Jansen30

X(X(:X:?:X probleem nog niet opgelost.

Kachelradiateur vervangen alles weer gevuld en nog geen warme lucht.

Ben ik gaan rijden om er wat temperatuur in te krijgen en wat denk je……….nu wordt de motor wel heet, tot koken aan toe.

Oftwel de waterpomp is kapot. En ik weet toch zeker dat er water rond gepompt werd!!!!

Ik weet niet hoe dat kan gaan met een waterpomp maar mischien dat hij geleidelijk kapot is gegaan en dat ik daarom eerder geen kokende motor kreeg.

Maar goed, dat wordt dus weer verder sleutelen. Of is het niet mogelijk om de waterpomp van een lupo zelf te vervangen?

Mischien dat je nog tips hebt?