alarm gaat af na sluiten deur golf 4

• victor

goedendag allemaal

ik heb een golf 4 van 1999

het volgende probleem is als ik mijn auto afsluit met de afstand bediening die orgineel van vw is gaat het alarm af de binnenverlichting gaat knipperen alsof er een storing inzit als ik hem met de sleutel afsluit doet hij hetzelfde ik heb de stekker van de sirene/claxon erafgehaald want nu blijven maar even de knipperlichten knipperen ik heb het slot in de linker deur al vervangen het slot in de rechter deur is al langer kapot de verlichting schakelaar is daarvan kapot heeft iemand enig idee wat er aan de hand is alvast bedankt groetjes victor

• vw monteurke

Een aantal mogelijkheden:

Als het alarm origineel van VW is, kan worden uitgelezen welke sensor of schakelaar het alarm heeft geactiveerd.

Een origineel alarmsysteem heeft ook een storingsgeheugen dat storingen in het alarmsysteem onthoudt en ook dat geheugen kan worden uitgelezen.

Als het alarm niet origineel is kan dat waarschijnlijk allemaal niet, (is een beetje afhankelijk van je alarmsysteem).

Maar je kunt natuurlijk wel het storingsgeheugen van het comfortsysteem (de portiersloten) uitlezen om te zien of een van de slotschakelaars een verkeerd signaal geeft dat het alarm activeert.

Omdat je zelf al aangeeft dat de sloten niet 100% functioneren verwacht ik eigenlijk dat daar het probleem zit.

Laat dan, voordat je iets gaat vervangen of repareren, het geheugen eens uitlezen.

Weet je in ieder geval in welke richting je moet zoeken.

Lijkt me beter, en goedkoper, dan op de gok zomaar van alles te vervangen.

• victor

ik heb hem inderdaad laten uitlezen bij een kennis

de oorzaak is dat het alarm afgaat op de passagierskant het slot heb ik nu ook vervangen en het probleem is opgelost

je had dus gelijk maar ik had ook niet anders verwacht

bedankt voor het advies groetjes victor

• vw monteurke

Vannacht dus rustig slapen zonder vals alarm :D

Mooi dat het is opgelost