Dashbord passat

• Music

Hallo allemaal,

Ik heb vervelend iets. Dashbord van mijn passat station TDI uit 2003 kraakt. In de bochten en als de weg een beetje ongelijk is. Komt het vaker voor of ben ik de enigste…

Als ik het beet pakt net boven kilometer teller zeg maar en ik doe het een beetje heen en weer dan hoor ik het ook.

Is dit op te lossen of…?

Groet,

Muhamed

• vw monteurke

Bijgeluid in dashboard kan ontstaan doordat het dashboard onder spanning gemonteerd zit.

Oplossing: De zijdeksels van het dashboard (1 bij zekeringen en 1 bij dashboardkastje) loswippen, daarachter zitten de bouten van het dashboard.

Komt het bijgeluid van het instrumentenpaneel, bouw het dan even uit en doe een klein beetje smeermiddel, bv siliconenspray, (da's niet zo vettig) op de raakvlakken met het dashboard.

Bijgeluid kan ook ontstaan door het over elkaar schuiven van kunststof delen.

Zijn er misschien ooit dashboard-onderdelen losgeweest en daarna niet goed vastgezet of niet juist gemonteerd ?

Heb je het idee dat motortrillingen te sterk doorkomen in de carrosserie kijk dan eens naar de motorophangrubbers:

Versleten of onder spanning gemonteerde motorophangrubbers brengen motortrillingen gemakkelijker over op de carrosserie.

• Music

Het is dashboard, 100%. En het is maar sinds 3 manden… Ik zal hem even een beetje los maken, kijken of het helpt.

Voor zover ik het weet dashboard is niet los geweest, we zien het wel.

Bedankt.

Gr,

Music