"gestraalde" voorruit

• Henk

Hallo vw monteurke en andere vw fans,

Betreft golf 3 diesel 1Y van 1997 met km.st 330 duizend.

Vanwege deze respectabele kilometerstand is de voorruit van mijn golfje behoorlijk “gestraald” door zand en vuil.

Het is geen punt bij de APK, maar in het donker met regen is het door de glinstering met tegenliggers niet prettig.

Mijn vraag is nu: is zo'n ruit in het bestuurders zichtvlak nog te “polijsten” (zijn daar middeltjes voor?) of is dit te simpel gedacht en kun je er beter een nieuwe in laten zetten?

m.vr.gr.

Henk

• vw monteurke

Ik heb 1X in het donker gereden met een auto met een gepolijste voorruit. (de reden van dat polijsten ken ik niet)

Ik kan je vertellen dat de koplampen van tegenliggers prachtige kringen geven op zo'n ruit (net of de ruit met een schuurspons is behandeld)

M'n uitzicht was 0,0. Het was één grote lichtschittering. Levensgevaarlijk !!!

En typisch, want overdag zag je niks aan die ruit, dan leek ie wel nieuw.

Onnodig te vermelden dat die klant uiteindelijk toch maar heeft gekozen voor een nieuwe ruit.

In mijn ogen is polijsten (vooral in het zichtvlak) dus zonde van het geld.

Ik vrees trouwens dat steenslagputjes zowiezo te diep zijn om weg te polijsten.

PS: Ben jij trouwens dezelfde Henk als hieronder met die Golf 4 met dat abs probleem ?

• Henk

Hallo vw monteurke,

Hartelijk dank voor het snelle en duidelijke antwoord!

Ik ben niet de “Henk als hieronder met die golf 4”.

Wel hebben we al enkele malen op dit prikbord contact met elkaar gehad. Bij de laatste keer was het flexibel stuk van mijn kat uitlaat lek. Jij had toen als idee dat bij mijn type golf het ook geoorloofd is om zonder kat te rijden. Ik rij nu met een goedkope tweedehands uitlaat zonder kat rond en APK goedgekeurd! Eerst met de APK keurmeester overlegd, maar deze vond het ook prima om mijn golfje zonder kat APK te keuren.

Van mij mag je hier dus nog lang doorgaan met je adviezen!

m.vr.gr.

Henk