Deurgreep werkt niet, passat 91

• kevin

Hallo, weer een vraag over mijn ouwe passatje

Ik krijg de het portier niet goed open, het greepje zit niet los, maar lijkt niet ‘aangesloten’ te zijn. pas na 3/4 keer trekken tot het uiterste klikt het portier open. De garage waar hij vandaan kwam omschreef dit als een vaker voorkomende klacht en zei dat je er niets meer aan kan stellen…

De vraag, is dat ook zo? Als ik het portier open maak, wat kom ik dan tegen? En kan ik het mechanisme ‘stellen’ zodat het portier weer normaal open klikt?

Who knows?

Groetjes Kevin

• vw monteurke

Nou, daar zit wel degelijk een stelmogelijkheid op.

Die stelmogelijkheid zit in de portiersloteenheid zelf. Zie afbeelding

Doe het portier open en je ziet een zwarte kunststof kap over de portiersloteenheid zitten. (nr 4 op afbeelding)

Verwijder die kap en dan zie je een klein stelboutje in een sleufgaatje. (uitvergroot in cirkel, nr 5,)

Draai dat boutje een paar slagen los en verschuif het wat in het sleufgaatje en dan zou het slot eerder moeten openen.

Let op !! Dat boutje heeft (dacht ik, maar weet het niet zeker meer,) linkse draad.

PS: Het goed smeren van de handgreep ( handgreep wel even uitbouwen) en de portiersloteenheid doet soms ook wonderen.

• kevin

Geweldig, dankjewel, daar heb je wat aan!!