deurslot

• bart

Ik heb een probleem bij mijn golf IV 1998, als ik met de afstandbediening de boel op slot wil maken gaan alleen de alarm lichten blinken, kan de deuren wel via de bestuurders kant met sleutel op slot draaien(doe ik dit via de bijrijders kant dan gaat de bestuurders kant niet op slot) alle verlichting werkt wel ook de instapverlichting(heb al eerder een binnenslot vervangen aan de bijrijderskant maar was niet echt een pretje, mijn vraag is kan het iets anders zijn.

Gr Bart

• vw monteurke

Je zou nog naar de stekkerverbinding en de bedrading in de rubber balg bij de A-stijl kunnen kijken.

Door die rubber balg loopt de portierbedrading de auto in en door het veelvuldig openen en sluiten van het portier wil hier soms wel eens een draadje breken.

Ook de stekkerverbinding wil wel eens wat corrosie vertonen. (da's op te lossen met contactreiniger)

Ik wil je echter niet te vroeg blij maken.

In verreweg de meeste gevallen van portierslotstoringen ligt het gewoon aan de portiersloteenheid zelf en moet dat slot vervangen worden.

• bart

Hoi Monteurke,

Met stekkerverbinding bedoel je stekker die op het binnenslot zit, of zit er nog ergens een stekker verbinding?

Gr bart.

Als hij op het binnenslot zit kan ik er dan makkelijk bij of moet toch altijd de binnenplaat eraf?

• vw monteurke

Kopie-en-plak 1e zin vorige bericht: —> Je zou nog naar de stekkerverbinding en de bedrading in de rubber balg bij de A-stijl kunnen kijken. <—

• bart

Hoi,

Dat heb ik gedaan in dat rubber gekeken, maar zie daar alleen een dikke bundel lopen maar geen stekker verbinding, of kan ik deze kabel een stuk op trekken.

Gr bart.

• vw monteurke

Die stekker zit achter de A-stijl bekleding.

Je moet dus binnen in de auto, links-onder bij de A-stijl, dat bekledings-driehoekje van de A-stijl losmaken.

Daarachter zitten een aantal stekkerverbindingen waaronder ook die van de portierkabelboom.

• bart

Hallo Monteurke,

Ik was nog niet begonnen met het oplossen van het probleem, maar nu kon ik vandaag het slot rond draaien met de sleutel, dus heb ik het slotje verwijderd en daar bleek een soort van borg ring in gebroken te zijn, als ik nu een slotje wil vervangen kan ik dit dan op mijn orginele sleutel bij bestellen? als ik op de sloop ga kijken zit ik neem ik aan met een andere sleutel voor dit slot? kan het zijn dat het probleem van de cv hier ook mee te maken heeft, de vorige keer dat het slot aan de bijrijders kant kapot was ging het uitstaplampje ook niet aan, en dat is nu wel het geval aan de bestuurderskant dat werkt gewoon, enig idee wat een slotje orgineel kost?

Gr bart.

• bart

Nog iets je zegt driehoekje bij a stijl is de a stijl nou waar de gordels lopen of waar de hendel zit van de motorkap?

• vw monteurke

Een kapot cilinderslotje kan zeker die storing veroorzaken.

Als het “lepeltje” van dat cilinderslotje namelijk niet goed terugdraait naar z'n uitgangspositie blijft het een van de microschakelaartjes in de portiersloteenheid bedienen.

Cilinderslotjes zijn bij de VW dealer gewoon op sleutelnummer te bestellen zodat je je oude sleutel kunt blijven gebruiken.

Als je een slotje op de sloop haalt en je zet de slotplaatjes uit het kapotte cilindertje over in dat sloop-cilindertje kun je ook je oude sleutel gebruiken.

Let wel op de juiste volgorde van de slotplaatjes.

En let bij het uit elkaar halen op hoe e.e.a. in elkaar zit, anders krijg je het niet meer (goed werkend) in elkaar.

Bij de telling van de stijlen (A-B-C) begin je vooraan.

De A-stijl is dus de stijl waar de motorkap-hendel zit

De B-stijl waar de gordel zit. (de stijl tussen voor- en achterportier)

De C-stijl zit tussen achterportier (of bij 2 drs de achterzijruit) en achterklep

• bart

Bedankt voor de uitleg monteurke,

nog een klein vraagje lampjes van de kachel unit zijn kapot zijn dat insteeklampjes die te vervangen zijn, moet dan zeker het element met de drie draaiknoppen naar voren halen of niet?

Gr bart.