Niet veel voorkomend probleem...

• Cihan

Ik heb sinds kort een niet veel voorkomend probleem, ik heb het althans niet terug kunnen vinden in deze vw forum. Het gaat om het kleine rode led knipperlicht in het portier aan de bestuurders kant van mijn auto. De ene keer knippert deze wel als ik de auto vergrendel en de andere keer niet. Waar zou dit aan kunnen liggen ?

Toevoeging: ik heb vandaag vernomen dat het linker achter portier haperde, is dit de oorzaak ?

Graag jullie reacties.

Betreft: vw bora '99 tdi 90pk

• vw monteurke

Niet knipperen van de led kan inderdaad veroorzaakt worden door een storing in de centrale vergrendeling.

Nog even iets anders.

Heb jij toevallig vroeger een Audi gereden ?

Op het Audi prikbord heeft vandaag namelijk iemand antwoord gegeven op een vraag van oktober 2001 van een zekere “Cihan”. Ben jij dat ?

Deze Cihan zocht toendertijd een voorruit en nu, 8 jaar later, (!!!!!) antwoordt iemand dat hij er een heeft.

Lekker op tijd …………………………………………………….

Linkje naar het betreffende topic.

• Cihan

Hahaha… nee dat ben ik niet geweest. Die mensen zijn ook nog eens serieus geloof ik. Lekker slim om na 8 jaar nog es te reageren.

Maar ff terugkomend op mijn vraag. De linker achterdeur haperde vandaag. Heb hem van binnenuit handmatig open gedaan. En nu doet hij het weer even. Maar voor hoelang. Ik heb geen zin om gelijk al een nieuwe mechanisme te halen. Kan het door vuil of door water komen. En kan ik dit ook zelf schoonmaken. Ik ben in dit geval gewoon Klaas de Vries die weinig van auto´s weet. Als ik dit uit laat lezen krijg ik dan ook te zien waar het aan kan liggen ?

• vw monteurke

Beste “klaas”, :)

Bij uitlezen krijg je waarschijnlijk alleen een verwijzing naar dat portierslot, meer niet.

Je zou eens naar de stekkerverbinding in de rubber balg bij de scharnieren kunnen kijken.

Daar wil wel eens wat corrosie optreden.

Vooral omdat het maar af en toe optreedt zou dat de oorzaak kunnen zijn

Beetje contactreiniger doet dan wonderen