kachel golf cabrio

  • spijkerman

    hallo ik ben ik weer had nog een vraagje mijn kachel wordt heel erg warm als ik hem vol uit zet met de knop helemaal naar rechts zo warm zelfs dat als ik mjn hand er voor hou ik het mischien maar een paar sec uit hou anders verbrand ik mijn hand is dit wel goed of is er wat aan de hand wie kan mij zeggen of dit klopt bvb dank henri.

  • vw monteurke

    Wat geeft je temperatuurmeter aan ?

  • spijkerman

    dit blijft in het midden staan 90 graden denk ik maar ja het is nu ook niet warm buiten dus ik weet niet als het warm is wat die dan aangeeft.

  • vw monteurke

    Buitentemperatuur doet er niet zo veel toe.

    De thermostaat is het belangrijkste onderdeel dat zorgt voor een constante motortemperatuur

    90 graden is goed.

    Ik denk dat je je druk maakt om niks.

  • spijkerman

    oke maar mag de kachel zo warm worden dan vliegt het er dan niets in de brand binnnen in de kachel . bvb dank henri en met de achter lichten lekt daar wat u zei hoe kan ik dat oplossen.

  • spijkerman

    oke alvast bedankt maar kan het geen kwaad dat er mischien brand binnen in de kachel want ik heb de knop nu elke keer op de helft anders is het niet vol te houden zo warm

    dus gaat die andere warmte dan niet ergens anders heen af wordt dat afgevoerd . en met de achterlichten komt daar weg wat kan ik daar aan doen .

  • vw monteurke

    Tot een paar dagen geleden was de buitentemperatuur nog boven de 20 graden.

    Ik ken weinig mensen die bij die temperatuur de kachel vol aan hebben.

    Als het straks wat kouder wordt zal de interieurlucht vanzelf wat minder warm gaan aanvoelen.

    De regeling van de kacheltemperatuur bij een Golf 3 gebeurt door een luchtverdeelklep.

    Die klep kun je (met de temperatuurdraaiknop) zo instellen dat alle aangezogen lucht via de kachelradiator naar binnen stroomt (= voluit warm)

    Je kunt 'm ook zo instellen dat alle buitenlucht rechtstreeks, buiten de kachelradiator om, het interieur in gaat (= voluit koud)

    Bij de standen daartussenin gaat een deel van de aangezogen lucht door de kachelradiator en een deel buiten de kachelradiator om.

    Als je achterlichten lekken kun je het beste je achterlichten even uitbouwen (4 moertjes aan de achterzijde losdraaien) en de foam-pakking tussen achterlicht en carrosserie vernieuwen.

    Zo'n pakking is gewoon los leverbaar en kost maar een paar centen.

  • spijkerman

    oke bedankt ik hoop dat het goed is ik heb veel auto,s gehad maar nog nooit 1 met zo,n warme kachel als deze als ik hem vol uit zet of half hoop dat het geen kwaad kan bvb dank henri

  • vw monteurke

    je hebt het er (nog) niet over gehad, maar is de hoeveelheid lucht die je binnenkrijgt wel voldoende ?

    Met andere woorden, zit de luchtinlaat van de kachel niet verstopt met bladafval of iets dergelijks ?

    Die luchtinlaat zit rechts in de watervangbak (de ruimte tussen voorruit en motorruimte).

    Als je de kunststof afdekking verwijdert kun je er bij.

    Als er een interieurfilter op die inlaat zit, en dat is verstopt of vervuild, zou je dat eens kunnen vervangen.

    Zit er geen interieurfilter aanwezig is zou je het rooster, en de omgeving daarvan, eens goed bladvrij moeten maken.

    Maak dan trouwens maar gelijk heel die watervangbak, inclusief de afvoeropeningen in de hoeken, goed schoon.

    Voorkom je mee dat er lekwater je interieur binnenkomt.

  • spijkerman

    ja ik denk het wel er komt voldoende lucht uit uit de roosters maar hij wordt alleen zo giga warm ben bang dat er mischien brand komt of zo . als het te warm wordt of kan dat niet.