golf cabrio

• spijkerman

hallo ik heb een golf cabrio 2.0 uit 2001 met 91000 duizend km waneer moet ik de distr riem laten vervangen. kunnen er ook golf drie achterlichten in of moeten ze van een golf vier zijn.

en een trekhaak heb ik dan het zelfde probleem van een golf 3 of een golf4 trekhaak. dan nog een vraagje . er blijft elke keer als er een stevige bui is geweest wat water in de koffer staan rechts achter waar kan dat weg komen . bvb dank henri

• vw monteurke

Distr. riem:

Voor die auto wordt geen vaste vervangingstermijn gegeven. Wel iedere beurt controleren en indien nodig vervangen.

Gezien de leeftijd van de auto lijkt het me echter niet onverstandig om de riem binnenkort te laten vervangen.

Achterlichten:

De onderdeelnummers van achterlichten van een Golf 3 en een Golf Cabrio zijn hetzelfde. Dat zou dus moeten passen. Golf 4 heeft een ander nummer.

Zie: —> deze link

Trekhaak:

De onderdeelnummers van trekhaken van Golf 3, Golf 4 en Golf Cabrio zijn alle 3 verschillend.

Dat duidt er op dat de Cabrio een eigen trekhaak heeft.

Waar het verschil zit ? ……………………… geen idee.

Zie: —> deze link –> klik op “ga naar oude versie”.

Waterlekkage:

Waterlekkage bij Golf komt meestal via de achterlichten.

Dikwijls zie in de kofferruimte vanaf die achterlichten dan ook een bruin waterspoortje naar beneden lopen.

Komt de lekkage niet van de achterlichten, kruip dan een keer met een sterke zaklamp in de kofferbak en laat iemand anders met de tuinslang de achterkant van de auto besproeien.

Je ziet dan gauw genoeg waar het lek zit.

• spijkerman

bedankt vw ik zal gaan kijken of het het wil bvb dank henri