Trillend stuur Golf 4, monteurke help

  • Mamoli

    Hoi Monteurke,

    Ik richt mijn vraag speciaal aan jou omdat alle adviezen van anderen niet geholpen hebben, helaas >:D< :

    Als ik over een diepe put of een rand in een wegdek rijd, dus als de wielen een klap krijgen, dan voel ik deze klap ook direct in het stuur. Het lijkt alsof de stuur een beetje naar boven en beneden beweegt, dit zie je ook als je de stuur niet in je handen hebt. De stuur zelf zit niet lo, ik voel in ieder geval geen speling. Als ik over een drempel rijd, dan is er niets aan de hand. Het is echt als de wielen een harde klap krijgen door een rand of dergelijke.

    Het gaat om een Golf 4 TDI van 2000.

    Inmiddels al vervangen:

    Draagarmrubbers, voor en achter (TT rubbers)

    Fuseekogels

    Schokdempers

    Stabilsatorstangrubbers (de lange met een knik, zit vast aan de draagarm en stabilisatorstang)

    Wat zou het toch kunnen zijn, wat hebben we nog niet vervangen??

    Alvast bedankt voor je hulp!

    Groetjes

  • vw monteurke

    Het lijkt er op dat je stuurhuis wat kan bewegen.

    Zitten de bouten waarmee het stuurhuis aan het subframe is bevestigd goed vast ?

    Zijn de rubbers van de bevestigingsklembeugels nog goed ?

    Het stuurhuis zit (zoals eerder gemeld) vast aan het subframe.

    Hoe zijn de subframerubbers ?

    Je hebt wel de draagarmrubbers vervangen, maar de draagarmen zitten vast aan het subframe en als er ruimte zit op de subframerubbers zal bij een klap op de wielen het complete subframe, met het daarop gemonteerde stuurhuis (!!!), in beweging komen

  • Mamoli

    Bedankt voor je snelle reactie Monteurke.

    Waar zitten ergens deze rubbers van de bevestigingsklembeugels?

    De subframe, dat is een goede, nooit aan gedacht. Ik zal meteen als me kennis de monteur terug is de subframerubbers controleren. Gaan deze bij een Golf 4 wel eens gauw stuk naar jouw mening? Auto is wel wat oud aan het worden, rond de 3 ton nu.

    Thanks

  • vw monteurke

    Het stuurhuis zit met 2 U-vormige beugels aan het subframe vast.

    Tussen het stuurhuis en de U-vormige beugels zit rubber.

    Kijk ook goed of de 4 bouten van de U-vormige beugels (nog) vast zitten.

    Voor wat betreft die subframe-rubbers:

    Bij een auto die 3 ton heeft gelopen kun je volgens mij niet meer spreken van rubbers die “gauw stuk gaan”.

    Bij die km stand is dat normale slijtage.

  • Mamoli

    Oke thanks,

    Ik ga binnenkort meteen kijken naar die rubbers, ik houd je op de hoogte.

    Mijn dank is grooooooooooooooooot Monteurke B)-