Waar moet ik specifiek op letten bij de aankoop van een Golf 4 1.6 uit 1999, met 100.000 km op de teller, wat zijn de aandachtspunten.
Ik heb zelf een Golf 4 cabrio 74kw van '99 met 47dkm en weet dat men bij de aanschaf van een Golf 4 (ook) moet letten op hoe de versnellingsbak schakelt/aanhoort.
Het wil nog wel eens gebeuren dat deze defect raakt en een tweedehands exemplaar kost dan ca. 800 euro op de sloop (handgeschakelde bak). En dan moeten we de boel ook nog 's de en monteren.
Check ook de electrische ramen allemaal en luister of de motortjes herrie maken. Meestal maakt alleen degene aan de bestuurderszijde wat meer geluid dan de overigen. Bij aanschaf, spuit de raamgeleiders ff in met siliconenspray zodat de boel wat soepeler loopt.
Bekijk wanneer de distibutie voor het laatst is gedaan en hoe de uitlaat (vanaf de katalysator naar achteren toe) eruit ziet.
Zoals elke auto heeft ook de Golf 4 wat zwakkere punten, maar een VW is een VW en dus oerdegelijk.
Succes.
M.v.g. Reem
kijk eens bij wikipedia golf 4 de eerste 2 bouwjaren 98 en 99 slechte bakken schijnt iets gepopnageld te zijn wat de kracht van de bak niet aankon. de nokjes waar de ramen op zitten schijnen nogal eens spontaan af te breken met gevolg dat je raam naar beneden sodemietert. dit was eens een keer (jaren terug) op radar tv terugroep actie vw golf skoda fabia en seat ibiza let op het is geen gegeven dat een golf 4 een slechte auto is bv je kan 300000 km met die bak doen maar een ander moet hem na 100000 al vervangen ligt er ook aan hoe je je auto behandelt. hetzelfde heb ik met een polo 6N (schijnen ook zwakke bakken te zijn)
en sorry reem niet kwaad bedoelt een golf 4 cabrio bestaat niet dacht dat monteurke zei dat dit een gefacelifte golf 3 is (enkel ander voorfrontje) maar motor . interieur enz zelfde golf 3
correct me if i am wrong
hier de letterlijke tekst
Deze types kunnen verkregen worden in verschillende modellen, deze zijn: Basis, Comfortline, Trendline en Highline. Dit heeft vooral te maken met de luxe van de wagen. De Highline is de meest luxueuze en zal daarom ook de duurste zijn. Ook zijn er een aantal tijdelijke types geweest zoals de Oxford, Ocean en Pacific. In Amerika verschenen nog een aantal speciale types, dit waren de GTI 337 Edition en GTI 20th Anniversary Edition. De VR5- en VR6-versies werden gebadged als V5 en V6, net zoals bij de andere modellen van Volkswagen. De stationversie kreeg weer de naam “Variant” mee en werd in 1999 geïntroduceerd en bleef tot 2006 in productie. De Golf Cabriolet (gebaseerd op de voorganger Golf 3) kwam in 1998 op de markt en was tot 2002 verkrijgbaar met een beperkter aantal motoren.
De eerste versies van de Golf IV werden geplaagd door een aantal kinderziektes. Voornamelijk de sloten en het raammechanisme bij wagens met elektrische ramen moeten dikwijls vervangen worden. Ook zijn er problemen met versnellingsbakken bij de SDI en 1.4 en 1.6 modellen. De popnagels waarmee onderdelen in de versnellingsbak vastgemaakt werden waren niet voorzien op het vermogen van deze motoren. De problemen doen zich voornamelijk voor bij de DUW- en DUU-versnellingsbakken. Vanaf bouwjaar 2000 werden deze popnagels vervangen door bouten die veel steviger zijn.
De Golf IV werd tot eind 2003 verkocht en werd daarna afgelost door de Golf V
Goed opgelet Vipertonic, een Golf 4 cabrio is er inderdaad niet.
Ben blij dat tenminste iemand mijn berichten leest
Voor Reem (en andere Golf cabriobezitters):
Alleen van de Golf 1 en de Golf 3 zijn door Karmann cabrioversies gemaakt.
Na de komst van de Golf 4 is de Golf 3 cabrio enigszins gefacelift (o.a. met heldere koplampen) om wat meer op de Golf 4 te lijken.
In principe echter is het nog steeds een Golf 3
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?