VW Lupo 3L.

• Rob

Ik ben van plan om een VW Lupo 3L te kopen.Zijn er nog echt specifieke dingen waar je op moet letten ?

Pas ik met mijn 1,87 meter er wel in ? Tips van eigenaren zijn welkom.

Groetjes Rob.

• vw monteurke

Die 1,87 meter zal niet het grootste probleem zijn.

Ik zou eerst maar eens goed proefrijden met zo'n 3 liter Lupo.

Zo'n auto heeft namelijk een nogal (en nou zeg ik het vriendelijk) typische rijstijl.

U zocht ook tips van eigenaren ?

Er is een club van Lupo 3L eigenaren. Klik hier om naar de website van die club te gaan.

• Alex

He monteurke,

Ik ben toevallig ook op zoek naar een lupo 3l. Ben zelf 1.82 en was zeer aangenaam verrast toen ik vorige week in een Lupo ging zitten. De bestuurderspositie is veel ruimer dan verwacht. En goede verstelmogelijkheden.

• Alex

Oh, en je moet letten op randjes roest bij de dakrand en het schakelmechanisme. Is een bekend zwak punt wat kostbaar is om te vervangen. Kijk eens op de website: www.3literlupoclub.com

• Manja

Wij rijden al 8 jaar een Lupo 3L. Mijn man is 1.96 en zweert bij de ruimte voorin van onze Lupo. Hij heeft al in heel wat zogenaamd grotere auto's gezeten waar hij voorin met z'n hoofd tegen het dak komt.

Waar je ook nog op zou kunnen letten is of de “gangsteller” al een keer vervangen is. Ik heb weinig verstand van autotechniek, dus ik weet niet of ik het goed kan uitleggen, maar het is een onderdeel van de automatische schakelbak die volgens mij bij elke Lupo ongeveer na ca. 6 tot 8 jaar kapot gaat. Een dure reparatie, maar als die vervangen is kan-ie dus wel weer 8 jaar mee. Bij ons is het ook vervangen.

Manja

• Paul Rademakers

Hallo,

Ik heb sinds kort een Lupo 3l van 1999 en deze heeft een probleem met de 4e versnelling.

Bij gebruik van de tip-tronic maakt deze versnelling een krassend geluid.

Is de bak defekt, of zit er geen olie in of ligt het aan de gangsteller ?

Weet iemand of de versnellingsbakken allemaal gelijk zijn, ik weet namelijk nog een goede bak te koop en waar op de bak staat ergens de type-code ?

Ik hoor het wel, bij voorbaat dank.

MVG : Paul Rademakers