startonderbreker vw polo 6n

  • thom wings

    een tijdje terug ben ik begonnen met een moter ombouw in mijn vw polo 1.0 uit 1996

    ik heb en een blok ingegooid van een vw polo 1.6 uit 1999

    ik heb alles omgezet behalve de start onderbreker

    hiervoor ben ik naar autohaus krukel geweest (gangelt DE) zij hebben mij mooi een andere startonderbreker ingebouwd en de auto reed weer

    maar toen ik hem de 2e keer wou starten deed ie niks meer(starte wel maar sloeg meteen weer af)

    na wat bellen in gebrekkig duits blijkt dat ik het oude systeem sleutel heb en dat niet op een nieuwe startonderbreker werkt

    nu hebben zij een oplossing: een nieuwe startonderbreker, een nieuwe leesspoel en daar aan een chip van een nieuwe sleutel plakken

    want volgens hun kun en een startonderbreker maar een keer gebruiken om een code in te zetten dat betekend dat ik dus weer een losse startonderbeker moet kopen…

    klopt dit?? kan je een startonderbreker maar 1 keer gebruiken om de sleutelcode op te zetten…???

    mvg thom wings

  • vw monteurke

    Niet helemaal duidelijk wat je bedoelt.

    Het (originele)startonderbrekersysteem van VW bestaat uit een regelapparaat, een leesspoel en een aantal sleuteltransponders.

    Als het regelapparaat startblokkering een sleuteltransponder herkent zal het regelapparaat startblokkering het motorregelapparaat vrijschakelen en de motor slaat aan.

    Als je een nieuwe sleutel bij laat maken moet de transponder van deze sleutel in het regelapparaat startblokkering worden ingeleerd zodat dit regelapparaat deze sleuteltransponder herkent.

    Bij dit inleren moeten alle sleutels waarmee je de auto straks wil gaan starten aanwezig zijn (ook eventuele oude sleutels !!) want aan het begin van zo'n inleerprocedure wordt het geheugen van het regelapparaat leeggemaakt en daarna wordt de nieuwe en de nog te gebruiken oude sleutels in het regelapparaat ingeleerd.

    Het inleren van sleutels kan onbeperkt opnieuw gedaan worden.

    Er is wel een maximum aan het aantal sleutels dat het regelapparaat tegelijk kan “onthouden”.

    Omdat de inleerprocedure echter iedere keer begint met het wissen van alle eerder gebruikte sleutels begin je iedere keer met een “schoon” geheugen.

  • thom wings

    ze hebben 1 sleutel ingelezen ik heb er toen 1 keer mee gereden naar de reparatie de 2e keer deed ie het niet meer

    maar als ik je goed begrijp kan je een startonderbreker meerdere keren gebruiken….. dus het is niet zo als de vw dealer nu zegt dat als je iets nieuws wilt inlezen op de startonderbreker dat je dan een nieuwe startonderbreker moet kopen omdat je deze maar 1 keer kunt laten inlezen..

  • vw monteurke

    In het regelapparaat van de startonderbreker kan men inderdaad meerdere keren sleutels inleren.

    Maar, zoals eerder gemeld, je moet wel iedere keer alle sleutels die je wil gebruiken inleren.

    Als je alleen een nieuw gemaakte sleutel laat inleren en je hebt nog 2 oude sleutels thuis liggen zullen die oude sleutels niet meer werken.

    In bovenstaand geval moeten dus 1 nieuwe + 2 oude sleutels worden ingeleerd.

  • thom

    dankjewel voor je uitleg nu weet ik teminste iets

    de vw dealer zei tegen mei dat je maar 1 keer iets kunt inlezen op een start onderbreker

    maar weet jij als ik de sleutel op de leesspoel plak en vervolgens met een andere sleutel steeds start of dit werkt anders moet ik een nieuw contactslot en stuurstang inbouwen

    gr thom

  • vw monteurke

    Als je een sleuteltranponder op de leesspoel plakt kan de auto met iedere sleutel gestart worden.

    Je kunt dan wel het beste sleutels gebruiken zonder transponder want anders “ziet” het systeem 2 transponders tegelijk, kan hierdoor in verwarring raken en storingen veroorzaken.

    Je moet je ook realiseren dat je op deze manier het hele startblokkeringssysteem in feite waardeloos maakt.

    iedereen kan nu de auto starten

  • thom wings

    ja dat weet ik maar ik kom er niet echt onderuit om deze manier toe te passen

    hartelijk dank voor je hulp

    mvg thom wings

    www.tuningaddiction.nl

  • pierre jacobs

    Hello

    Ik heb een ongeval gehad met mijn vw polo de motor en radiator zijn nog volledig vrij

    hij start nog maar slaat niet meer aan Hoe kan ik dit probleem oplossen.?

  • vw monteurke

    Beste Pierre,

    Lees eerst dit eens door. http://volkswagen.startpagina.nl/prikbord/8635531/heeft-u-technische-vragen#msg-8635531

    Open dan een nieuw topic.

    Da's voor iedereen veel duidelijker dan “inbreken” in andermans topic dat ook nog eens heel ergens anders over gaat.

    Geef ook aan wat u zelf al heeft gedaan om de storing op te sporen.

    Bijvoorbeeld: Vonkt de bougie ? Krijgt de motor brandstof ?