Zomaar in het wilde weg allerlei onderdelen vervangen zonder er zeker van te zijn dat ze inderdaad kapot zijn is natuurlijk niet echt slim.
Als het mijn auto was zou ik eerst eens gaan uitzoeken waardoor de auto stilvalt.
Meten = weten !!!
Om je een idee te geven hoe je zoiets zou kunnen aanpakken een praktijkvoorbeeld.
Ik heb eens een weekend gereden met de auto van een klant met hetzelfde probleem.
Ik had van collega's een aantal led-controlelampjes geleend en deze met hulpkabeltjes aangesloten op diverse te controleren punten.
Bijvoorbeeld de hall-sensor, de + en de - van de bobine, de benzinepomp.
Al die ledcontrolelampjes waren op een stuk schuimrubber dat op de middenconsole lag geprikt. Goed in het zicht dus.
Op het moment dat de auto stilvalt zie je op welk punt de spanning wegvalt (welk ledje uitgaat) en heb je de oorzaak te pakken.
Bij deze auto hield de hall sensor het af en toe voor gezien.
Dat kon je mooi zien, want het hierop aangesloten led-lampje stopte ook met knipperen.
Nieuwe hall-sensor er in …………… opgelost