Achterasrubbers Golf 4

• Mamoli

Hallo,

Vraagje betreft een Golf 4 TDI van 2000. De achterasrubbers zijn versleten en moeten vervangen worden. VW dealer geeft aan dat er maar één type rubber in kan. Nu hebben een kennis en ik gekeken, deze nieuwe rubber past nooit in de holte waar de oude rubber in zit, de diamter van de nieuwe rubber lijkt groter. Maar de dealer beweert ten stelligste dat er geen andere type leverbaar is en dat in alle Golf 4 deze type zit.

Wie kan enige uitsluitsel geven voordat we de oude eruit slopen en de nieuwe er niet inkrijgen.

Alvast mijn grote dank.

• vw monteurke

Een VW dealer zoekt onderdelen op chassisnummer van de auto en krijgt dus automatisch alleen die (digitale) onderdelencatalogus te zien die van toepassing is op de betreffende auto.

De onderdelen die je hebt gekregen zouden dus moeten passen.

Maarre, even afgezien van het eventuele verschil in onderdelen, hoe denk je die nieuwe rubbers te monteren ?

Heb je dit al eens eerder gedaan ?

Heb je het juiste gereedschap ?

Weet je wat je te wachten staat ?

• Mamoli

Hoi Monteurke, ik ga er nu ook maar vanuit dat het moet passen.

Ik ga het niet zelf plaatsen, ik ken een kennis die het voor me gaat doen. Hij heeft dit soort dingen vaker gedaan. Bij de Bora van zijn zoon heeft hij deze rubbers ook vervangen. Hij zei dat daar andere type rubbers in zaten dan die ik nu van de VW dealer heb gekregen. Deze nieuwe type rubbers had hij ook maar die paste niet in de Bora daar heeft hij andere type rubbers ingezet. Toen we naar mijn Golf keken, zei hij dat daar ook dezelfde rubbers als bij de Bora van zijn zoon zaten en dus dat de rubbers die ik gekregen heb van de dealer daar niet in zouden passen.

Maar volgens de VW dealer is er maar één type rubber voor de Golf.

Vreemd allemaal.

• pieter

had ook dezelfde probleem de achteras hoes uitgebrand

en de nieuwe erin geperst (heb ook de achter ophanging uitgehaald)

begin leek het ook lastig maar valt tog wel mee

hoop je voldoende te hebben ingelicht

Pieter