Vraag over VW Sharan, wie kan mij vertellen hoe het zit?

• Kmv4

Wij rijden momenteel een VW Sharan, we hebben in onze auto 7 zitplaatsen maar de middelste stoel op de 2de rij heeft alleen een heupgordel, geen schoudergordel. We verwachten in november ons 4de kind en dan is het eigenlijk de bedoeling dat er 3 op de middelste rij zitten en 1 kind helemaal achterin, de 7de stoel halen we er dan uit want daar moet de kinderwagen staan.

Maar op de middelste stoel in de middelste rij kun je dus eigenlijk geen kind veilig vervoeren omdat daar slechts een heupgordel zit.

Weet iemand of je in de Sharan een 3puntgordel kunt laten zetten die vanuit het dak komt oid? Of dat er een stoel is waarin de 3puntsgordel zit geintegreerd? De Ranault Espace bijvoorbeeld heeft ook losse stoelen maar daarin zit de 3puntgordel geintegreerd.

Alvast bedankt voor de moeite en mocht mijn vraag niet duidelijk zijn dan hoor ik het graag.

Groeten.

• vw monteurke

Heb even snel in de technische documentatie gekeken, maar daar kon ik alleen iets vinden van een heupgordel voor de betreffende stoel.

Niet echt een veelbelovend begin dus.

Ik zou je willen aanraden om eens naar een VW dealer te gaan en daar aan de magazijnmedewerker te vragen of er voor jouw auto, voor die betreffende stoel, een driepuntsgordel leverbaar is.

Je weet dan gelijk wat dat ding gaat kosten.

Zo'n magazijnman kan je bovendien ook gelijk vertellen of er eventueel nog extra montagemateriaal nodig is. (denk aan afdekkapjes of iets dergelijks)

• Kmv4

Bedankt voor je reactie! We zullen eens langs de VW dealer rijden een dezer dagen om te kijken of zij ons verder kunnen helpen. In ieder geval alvast bedankt voor de moeite :)

• L.de Ruiter

Bekend probleem! Ook wij hebben 4 kids, al zijn die nu het huis aan het verlaten. Ik heb mijn auto's altijd mee laten groeien en de aanpassingen zelf (veilig) gemaakt (Passat, Nevada). Ik heb een Galaxy I gehad en heb nu een Galaxy II (= Sharan). De Sharan/Galaxy I heeft geen voorziening voor een 3P Gordel op de middelste-middelste stoel. De serie II is daar door VW speciaal voor aangepast en heeft een gordelautomaat in het dak. De m-m stoel heeft daarom 2 gordelsloten. Dit is niet toepasbaar op de serie I. Ik zou de kinderwagen achter de bijrijdersstoel of de chauffeursstoel zetten ipv helemaal achteraan. Of een serie II Sharan/Galaxy/Alhambra kopen. Die zijn ook fors in prijs gedaald.

Voorspoedige bevalling gewenst en succes met het team.

Mama van 3 en ? Schreef:

——————————————————-

> Bedankt voor je reactie! We zullen eens langs de

> VW dealer rijden een dezer dagen om te kijken of

> zij ons verder kunnen helpen. In ieder geval

> alvast bedankt voor de moeite :)