raammechanisme

• mack

hallo

heb een vw polo classic van 1999

nu is er een kabeltje van het raammechanisme gebroken van bestuurderskant en heb alles eruit gehaald en nieuw mechanisme besteld

maar is er mischien iemand die ervaring heeft met het vervangen van dit geheel?

ziet er beetje ingewikkeld uit met al die kabbeltjes, heb wel alles nieuw besteld maar is er iets waar ik op moet letten met monteren?

elk antwoord is meegenomen ook mischien een inbouw instructie!

bvd

mack

• vw monteurke

Electrisch ? Handbediend ?

• mack

is electrisch mechanisme

groetjes mack

• vw monteurke

Je schrijft dat alles er al uit ligt dus ik neem aan dat in- en uitbouwen van het raammechanisme geen probleem is.

Voor de montage van het nieuwe mechanisme moet het motortje worden overgezet op de kabeltrommel van het nieuwe mechanisme.

Wacht met het losmaken van het motortje tot je het nieuwe mechanisme hebt, je ziet dan vanzelf wat je los moet draaien en wat je over moet zetten

Let op de inbouwstand van het motortje op het mechanisme.

Trek voor het inbouwen van het mechanisme de portierruit omhoog en plak 'm met een stuk ducktape aan de bovenrand van het portier.

Monteer het mechanisme.

Steek de stekker van de schakelaar even op de schakelaar en bedien het mechanisme zodat de boutjes van de klemmen waarmee de ruit aan het mechanisme is bevestigd voor de openingen zitten.

Verwijder de duchtape en laat de portierruit in de klemmen zakken.

Zorg dat de ruit mooi recht in de geleiders zit, bij scheeflopen klemt de ruit.

Draai de boutjes van de klemmen vast.

laat de ruit een paar keer op en neer gaan en kijk of de ruit mooi soepel loopt. (zoniet, dan de klemmen weer losdraaien en de ruit verstellen)

Monteer de portierbekleding.

• mack

hoi

je beschrijf dat ik het motortje moet omzetten op het nieuwe mechanisme maar volgens de tekening bij het bestellen is het allemaal compleet met motortje en kabbels en dergelijke, zie ook dat het motortje op het kapotte mechanisme erop gepopt zit dus niet met boutjes vast zit

alvast bedankt voor je reactie

gr

mack

• vw monteurke

Heb het nog even (opnieuw) nagekeken in de reparatiehandleiding, maar mechanisme en motortje zijn aparte onderdelen en apart te vervangen.

Het mechanisme is echter ook compleet (dus inclusief motortje) te krijgen.

Als je een compleet mechanisme inclusief motortje hebt besteld dan begrijp ik trouwens de bedoeling van je vraag niet.

Het is dan gewoon een kwestie van oud mechanisme er uit en nieuw erin.

Op deze afbeelding zie je de montage van het motortje aan het mechanisme.

Op deze afbeelding zie je de montage van de kabeltrommel aan het motortje.

• mack

als ik naar deze afbeelding kijk lijkt ie niet op wat ik er uit heb gehaald, zie dat die kabel trommel met boutjes vast zit maar deze van mij zat met een soort borgveertje vast in het midden van het plastickapje en niet met boutjes en motor zit op de arm van het mechanisme vast gepopt dus ook niet met boutjes

hoop dat je het nog begrijp sorry

gr

mack

• vw monteurke

Foto's ?

• mack

heb wel site waar ie als onderdeel op staat

http://outcat-cs3.tecdoc.net/ows/nl/BE920A1ACEAD4CE4A53E7F142E7195E1.srv?view=VIndexFramesetJsp

bovenste is die ik heb besteld en die eruit kwam

mack

• mack

staat bij intereur en dan raammechanisme