Ik zou je willen afraden om zelf draden te gaan doorverbinden e.d.
Die stekkerpennen zijn zo klein en zitten zo dicht bij elkaar dat de kans dat je iets verkeerd doet of het verkeerde stekkerpennetje pakt levensgroot is.
Laat de VW dealer dat maar doen.
Een VW dealer heeft trouwens gemakkelijkere manieren om e.e.a. te testen. (testkabels met zogenaamde break-out box)
Die dealer kan ook nog een actuatortest van het abs systeem uitvoeren. Hierbij worden bepaalde onderdelen van het abs syteem 1 voor 1 aangestuurd, en dan moet het lampje ook gaan knipperen.
Mocht je toch eigenwijs zijn, die draad (kleur blauw/wit) zit bij het instrumentenpaneel op positie 19 van de 28 polige stekker.
Bij het abs regelapparaat is die draad rood/wit geworden en daar zit ie op positie 16 van de 25 polige stekker.
Je zou de stekker bij het abs regelapparaat kunnen losnemen en dan de rood/witte draad op positie 16 met een hulpkabeltje even tegen de massa aantikken.
Als op het moment van massa aantikken het abs lampje brandt is je instrumentenpaneel in orde. (natuurlijk wel contact aanzetten tijdens dat aantikken)
Brandt het lampje niet, dan is je instrumentenpaneel defect.
Voorbehoud:
De Sharan ken verschillende abs systemen. Ik heb het schema van het meest waarschijnlijke systeem gebruikt
Zitten de draden NIET op de aangegeven positie's, of zijn de stekkers op het regelapparaat groter of kleiner dan 25 polig, dan heb je een ander systeem wat anders kan zijn aangesloten.
Voer dan zelf geen controles uit !!