Achterbanden worden warm+ brommen auto

• Arno600

Hoi,

Betreft VW Golf Variant axr 100pk bj 2002 TDI. Heb nieuwe rubbers laten monteren (Draagarm TT i.v.p originele). Auto is uitgelijnd daarna rijd perfect rechtdoor.

(wel uitgelijnd met winterbanden op velgen stalen origineel). Daarna mijn originele higline terug gezet meteen 2 Continental PremiumContact 2 195/65 R15 91H op

gelegd achter bestel via bandenmarkt. Voor 2 ook nieuwe banden Michelin Energy saver. Nu staat mijn stuur iets scheef hmm???. Maar het rare is de achter banden

worden warmer als de voor banden????? Remmen lopen niet aan en wielen draaien als ze vrij staan gewoon rond.

Is het normaal dat mijn achter banden warmer worden als mijn voor banden.

2 e probleem ik heb toen ik de auto kocht heel erg last gehad van brommen bij toerental van 1900. Deze koppeling is vervangen door 1 vast. Ook is hij destijds getuned.

Geen last meer gehad van brommen totdat mijn rubbers vervangen waren…….. Nu heb ik dus weer fijn (ahum) gebrom als ik bv 80 in zijn 5 rijdt voorheen geen last van????

Groetjes Arno

• vw monteurke

Welke rubbers zijn er allemaal vervangen ?

En wat is er nu “vast” aan de koppeling ? Het vliegwiel ?

Hoe is de auto getuned ? Gechipt ? powerbox ?

Voor wat betreft die bandentemperatuur, heb je er aan gedacht dat je nu met 2 verschillende merken banden rijdt ?

De warmteontwikkeling verschilt per merk en zelfs per type band.

Het zou dus best in die 2 verschillende merken banden kunnen zitten, maar dat weet je pas zeker als je een keertje wielen wisselt.

• Arno600

Hoi, hij is gechipt. (obd tuning) door Jos B. via tdi club, vast vliegwiel nu . Rubbers draag arm 1 rubber dus .

Gr Arno

• vw monteurke

Dat tweemassavliegwiel was er niet voor niks.

Dat vliegwiel ving de motortrillingen op.

Je hebt nu gekozen voor een vast vliegwiel, dus motortrillingen worden nu veel meer overgedragen aan de versnellingsbak en de aandrijving.

Kortom: Eigen schuld - dikke bult

Dat je die trillingen een tijd wat minder hebt gevoeld kan door de oude, wat versleten (soepel geworden) rubbers komen.