Sirocco en te hoog co gehalte

• anira

Hallo, ik hoop dat iemand hier mij kan helpen.

Ik heb een vw scirocco die een te hoog CO gehalte heeft bleek bij de apk vorige week.

Vorige week was er een meting gedaan van 7.8. Mijn man heeft er toen een andere caberatuur opgezet en de vacuumslangen vernieuwd. Verder heeft hij het toerental afgesteld, de auto loopt nu staionair 1000 toeren.

Vandaag bij de herkeuring van het CO wel gedaald naar 5.5 maar dat is nog steeds te hoog. Het moet geloof ik 4.5 of lager zijn

Waar zou dit nog aan kunnen liggen en wat kunnen we doen om het nog verder naar beneden te krijgen?

• vw monteurke

Dus alleen omdat het co wat te hoog is ga je maar gelijk een andere carburateur monteren ? Humor !

Wel eens gedacht aan gewoon simpel afstellen met behulp van een co meter ?

• anira

We hebben in het verleden vaker problemen gehad met de oude carburateur en het co gehalte. Met afstellen kreeg de volkswagen garage het ook niet helemaal goed. Net op het randje zeg maar.

Omdat we nu het zelfde probleem hebben is er geadviseerd er een andere op te zetten om te kijken of dat verschil geeft. Maar niet dus. Ook met het afstellen gaat het co gehalte niet voldoende naar beneden.

Dus ja afstellen is al geprobeerd, dat was de eerste stap maar nu dat niet werkt vragen we of er nog andere dingen kunnen zijn.

• vw monteurke

Modeljaar ? (eventueel chassisnummer)

Motorcode ?

type carburateur ? (eventueel een paar duidelijke foto's zonder luchtfilter)

• anira

jaar: 1986.

het is een H motor, lange slag motor.

type carburateur: pierburg 2e (als ik het goed schrijf)

• vw monteurke

H is geen motorcode. De motorcode van een auto uit 1986 bestaat uit 2 letters.

Type carburateur: is dat een 2E2 of een 2E3 ?

Plaats anders een paar duidelijke foto's van de carburateur

• anira

Volgens mijn man is het een PH motor en op de carburateur staat alleen 2e verder niets.

Ik kan op dit moment geen foto's plaatsen helaas.

• vw monteurke

Volgens mijn motorcode-boekje is een PH motor een 1,8 liter 66KW 90PK motor.

Die motor is:

— van april 1985 tot dec. 1987 gebruikt in de Audi 100

— van okt. 1984 tot juli 1988 in de Audi 100 Quattro

— en van okt. 1989 tot dec. 1990 in de Audi 100

Als je een serieus antwoord wil zul je met de juiste gegevens moeten komen.

Een beetje blijven gokken met motorcodeletters en carburateurtypes schiet niet echt op.

• anira

Het is een 1800 motor 90 pk, kan ook nog wel een ex motor zijn volgens mn zwager. Foto' s komen er aan van de carburateur.

• anira

Hoop dat dit de goede foto's zijn