Voor de "echte" monteur!! motorregelapparaat??

• FAVO

Hallo,…. Ik heb een polo 1.4 tdi uit 2002. Na het vervangen van mijn cruisecontrole hendel, bij een VW dealer, heb ik behoorlijk wat problemen. Op mijn dashboard branden continu allerlei lampjes, handrem, olie, stuurbekrachtiging, ABS, kortom bijna alles. Het enige wat wel blijft werken zijn 1. mijn kilometer teller en 2. mijn benzine metertje. De rest werkt niet of gaat knipperen, vervolgens hoor ik allerlei gepiep. Tijdens die storing is ook een paar keer mijn stuurbekrachtiging uitgevallen. (elect bekrachtiging) Ben natuurlijk weer teruggegaan en wat zei men daar: Uw instrumentenpaneel (500 euro) is defect! Ik ben een leek en ging akkoord. (niet met overtuiging want ik zocht en denk nog steeds dat het iets te maken heeft met mijn cruisecontrole vervanging) maar goed, ik heb het dus laten vervangen (ze hebben alles opnieuw ingelezen en gereset) en de storingen waren even weg. Tot een paar dagen geleden want ze waren er weer. EXACT dezelfde storingen. Ik heb de auto weer naar de VW dealer laten brengen en zij hebben de storingen er (weer) met zo'n computer uitgehaald. Ze zeggen nu dat er geen storingen meer zijn en dat ik er mee moet gaan rijden. Nu is het verhaal enigszins veranderd want volgens de dealer ligt het nu plotseling aan mijn motor regel apparaat. (wat ze overigens niet zeker weten) Kortom het instrumentenpaneel heeft de klacht niet opgelost en is dus ook onterecht vervangen. U zult begrijpen dat mijn vertrouwen ernstig en tot een gigantisch dieptepunt is gedaald.

“IK heb tot de vervanging van mijn cruisecontrol nog nooit een storing gehad”.

Wie helpt mij.?!!? alvast bedankt.

• vw monteurke

Het verhaal zou een stuk duidelijker geweest zijn als je had vermeld welke storingen (met storingscodes en al) er tijdens het uitlezen uitkwamen.

Maar goed, we zullen ondanks de weinige info toch een poging wagen.