Voor de "echte" monteur!! motorregelapparaat??

  • FAVO

    Hallo,…. Ik heb een polo 1.4 tdi uit 2002. Na het vervangen van mijn cruisecontrole hendel, bij een VW dealer, heb ik behoorlijk wat problemen. Op mijn dashboard branden continu allerlei lampjes, handrem, olie, stuurbekrachtiging, ABS, kortom bijna alles. Het enige wat wel blijft werken zijn 1. mijn kilometer teller en 2. mijn benzine metertje. De rest werkt niet of gaat knipperen, vervolgens hoor ik allerlei gepiep. Tijdens die storing is ook een paar keer mijn stuurbekrachtiging uitgevallen. (elect bekrachtiging) Ben natuurlijk weer teruggegaan en wat zei men daar: Uw instrumentenpaneel (500 euro) is defect! Ik ben een leek en ging akkoord. (niet met overtuiging want ik zocht en denk nog steeds dat het iets te maken heeft met mijn cruisecontrole vervanging) maar goed, ik heb het dus laten vervangen (ze hebben alles opnieuw ingelezen en gereset) en de storingen waren even weg. Tot een paar dagen geleden want ze waren er weer. EXACT dezelfde storingen. Ik heb de auto weer naar de VW dealer laten brengen en zij hebben de storingen er (weer) met zo'n computer uitgehaald. Ze zeggen nu dat er geen storingen meer zijn en dat ik er mee moet gaan rijden. Nu is het verhaal enigszins veranderd want volgens de dealer ligt het nu plotseling aan mijn motor regel apparaat. (wat ze overigens niet zeker weten) Kortom het instrumentenpaneel heeft de klacht niet opgelost en is dus ook onterecht vervangen. U zult begrijpen dat mijn vertrouwen ernstig en tot een gigantisch dieptepunt is gedaald.

    “IK heb tot de vervanging van mijn cruisecontrol nog nooit een storing gehad”.

    Wie helpt mij.?!!? alvast bedankt.

  • vw monteurke

    Het verhaal zou een stuk duidelijker geweest zijn als je had vermeld welke storingen (met storingscodes en al) er tijdens het uitlezen uitkwamen.

    Maar goed, we zullen ondanks de weinige info toch een poging wagen.

    Verdachte nummer 1 als er bij een Polo verschillende storingen tegelijk optreden zijn de zekeringen bovenop de accu.

    De steekzekeringen kunnen geoxydeerd zijn. Ook al zie je niks aan die steekzekeringen, vervang ze maar gerust.

    Dan zitten er nog een aantal plaatzekeringen. Deze zilverkleurige plaatjes zitten met 2 moertjes vast.

    Deze zekeringen willen ook wel eens onopvallend doorscheuren.

    Dat scheurtje zie je bijna niet, maar als je met een fittingschroevendraaiertje het middendeel van de zekering iets optilt valt de zekering zo in tweeen.

    Kijk ook goed of alle moertjes op die zekeringkast goed vast zitten, niet alleen de moertjes van de zekeringen maar ook het moertje van de verbindingsstrip naar de pluspool van de accu.

  • FAVO

    Hallo Bedankt voor de snelle reactie,

    ik ga vanavond mijn auto ophalen en krijg dan ook de storingsprotocollen (uitdraai) mee.

    Ik zal ze hier op posten!

    Mvg

  • FAVO

    Hallo,

    ik heb het diagnose rapport mee gekregen. Wat is belangrijk om te weten??

    Zijn namelijk 10 pagina's.

    grt

  • vw monteurke

    Eigenlijk alles is belangrijk.

    Kun je de pagina's niet scannen of zoiets en dan plaatsen ?

  • FAVO

    Ik zal het proberen!

    Anders kan ik ze misschien wel doormailen naar je email.

    (denk morgen)

    alvast bedankt!

  • FAVO

    Ik krijg het helaas niet op het internet.

    Kan ik het misschien naar iemand mailen? (vw-monteurke??) :)

    Grt.

  • vw monteurke

    mail maar.

  • FAVO

    Ik heb de kopieen verzonden naar je email vw monteurke! alvast bedankt!!

  • vw monteurke

    je hebt mail