RNS510

  • ron

    Ik las vanmorgen het stukje in de Telegraaf.

    Ook bij mij al twee maal ingebroken in drie weken, in mijn auto (Golf 6), ook via het inslaan van de RV portierruit. Ook ik woon in Huizen. Lijkt wel of het hier vaker dan gemiddeld gebeurd…. (Zou de Politie van Huizen dit ook lezen? en er wat aan doen!!!?)

    Gelukkig de laatste keer zag een buurman het gebeuren en rende de dader weg. Helaas te moeten zeggen dat het een nieuwe medelander was, sorry maar wel de waarheid.

    Ze werken als volgt (voor zover we nu hebben kunnen achterhalen) Auto rijdt langs, en slaat het raam in zonder dat de persoon uitstapt. De auto rijdt door en enkele minuten later (als niemand reageert) komt de dader en verwijdert het systeem. Zo eenvoudig.

    Het schijnt dat de code er heel simpel te verwijderen is, en dat dit dus geen enkele bescherming biedt. Ik heb de dealer gevraagd of ze het kenteken en het chassisnummer in het systeem wilden krassen. Dan kan hij nog steeds gestolen worden, maar is hij in ieder geval herkenbaar in geval van terugvinden/doorverkopen.

    Ik adviseer iedereen (verzekerings maatschappijen ook!) om dit te doen bij zowel nieuwe afleveringen als bij vervangingen.

    Iets anders wat ook vreemd is dat bij de laatste types VW, je zomaar het portier van binnenuit kunt openen als het raam is ingeslagen. Bij oudere types was de deur elektrisch vergrendeld en moest je door het raam naar binnen/buiten. Het schijnt dat dit te maken heeft met veiligheid als een auto in het water komt; dan kan je er altijd uit. Mijn dealer onderzoekt of je dit toch anders kan programmeren zodat je alleen met de sleutel de deur kunt openen en de dief door het raam moet werken.

    Verder kan je er heel weinig aan doen, helaas. Daarom ga ik toch zsm een andere auto rijden, dan slaap ik ook weer lekker.

    Tot die tijd zal ik regelmatig mijn nachtrust opofferen om deze klootzakken te pakken te krijgen.

  • Redactie Volkswagenprikbord

    Meer over de diefstal van RNS 510 navigatiesystemen:

    http://volkswagen.prikpagina.nl/read.php?f=352&i=31804&t=31804&v=f

  • reem

    Wat vreemd dat het alarm niet afgaat bij het inslaan van een ruit bij zo'n recent type auto…..Gauw sensoren laten inbouwen en aansluiten op het bestaande alarmsysteem of er een extra alarm laten bijplaatsen!

    denk overigens dat de dealer precies de serienr's weet van hetgeen er bij hun wordt ingebouwd, dus ik zou zeggen achterhaal dat even bij de dealer en reageer eens op die MP add's

    M.v.g. Reem

  • Wim Sparenburg

    Ook bij mij is vannacht (1 op 2 juni 2009) in mijn Passat ingebroken en mijn RNS 510 middels het losschroeven van de 4 parkers verwijderd.

    Een hoop heisa met aangifte doen en naar de dealer om de schade te laten herstellen.

    Inderdaad een slechte beurt van Volkswagen om de beveiliging van dit type apparaat zo simpel te houden. Voor de prijs mag je toch wel wat meer verwachten.

    Voor de statistieken: Locatie is Zwijndrecht, zh

  • Martin

    Ook bij mij is op de nacht van 1 op 2 juni 2009 de RSN 510 uit mijn gloed nieuwe Golf 6 gehaald. Gelukkig is het wel een lease-auto maar alsnog een hoop ongewenste formaliteiten om alles op te lossen. Ik ben mn auto kwijt voor een week tot 1,5 en de dieven lopen vrij rond. Gelukkig laat de lease-maatschappij fase 2 alarm in de auto installeren en hopelijk houdt het die kl*te gasten op afstand. Ik vrees het ergste dus ik parkeer voortaan mn auto voor de deur van het politiebureau.

  • Cindy

    We dachten ook aan een RNS 510 aan te schaffen voor onze nieuwe auto, maar stappen er nu toch van dit idee af. We kregen namelijk zelfs van de verkopers in de showroom te horen dat dit systeem zeer diefstalgevoelig is en ook zeer gewild is onder de ‘stelers’. Ontzettend jammer want we hadden graag dit systeem willen kopen. Maar een hoop rompslomp die je krijgt als je auto ingebroken wordt zitten we ook niet op te wachten.