Dampen golf 4 1.6

• vw golf 1.6

hallo mensen,

ik heb een vw golf 4 1.6 8v lpg-g3. nu heb ik v/d week keuring gehad en nu is de co-meting niet goed, en de lambda-meting ook niet. dit lag ver van de gewenste getallen. Nu vraag ik mij af hoe dit bijgewerkt kan worden?? en hij damp ook blauw. is dit echt een teken van olieverbruik, of kan dit ook afstelling zijn? want las ook al op internet een aantal dingen als: lambdasonde kapot, luchtfilter enz,,? wie kan mij antwoord geven?

• erik

de afstelling gebeurt door het meten van de lambdasonde automatische misschien is deze vervuild of defect ,is goed natemeten met multiemeter .

de blauwe damp kan olieverbruik zijn ,hoeveel moet je bijvullen per 1000 km ?

• guus

ja dat weet ik dus niet, aangezien hij nog niet op kenteken staat omdat die uit duitsland komt. maar hij gooit ook altijd al ik start ‘'zwart water’' uit de uitlaat. dit zal enigzins komen door de katalysator die bepaalde dampen omzet in water, maar het kan toch niet zo zijn elke keer als je je motor start dat je het oprit zwart hebt?!erik schreef:

>

> de afstelling gebeurt door het meten van de lambdasonde

> automatische misschien is deze vervuild of defect ,is goed

> natemeten met multiemeter .

> de blauwe damp kan olieverbruik zijn ,hoeveel moet je

> bijvullen per 1000 km ?

• erik

veel kleine stukjes rijden dan krijg je veel waterdamp in je uitlaat