airbags

• wim

beste allen, ik heb sinds kort een golf fsi uit 2003 waarvan de rechterstoel airbags een foutmelding geeft. dacht eerst dat het aan de stekker verbinding zat onder de stoel. maar nadat ik deze stekker verwijderd heb en de bedrading doorverbonden is het probleem niet opgelost. heb hem nog laten uitlezen maar de foutmelding komt terug.

wie heeft er nog een goede tip om dit probleem op te lossen.

ik weet niet of deze stoel airbag vanaf de fakriek is gemonteerd of later door een eerdere eigenaar andere lederen stoelen zijn gemonteerd?

is het mogelijk, alleen de rechter stoel airbag uit te schakelen, zodat de rest blijft werken (zou vlodoende moeten zijn) er rijden vele golf 4 met alleen daschbord airbags .

alle tips zijn welkom, gr Wim

• Jako

Ik heb een zelfde soort probleem. Bij mijn Golf Variant 1.9 tdi uit 2000 is dit probleem nu al 5 keer opgedoken. De eerste keer was vlak na aanschaf in 2003. Zo'n anderhalf jaar geleden kwam het weer terug en ik ben nu inmiddels 3 keer bij de garage terug geweest (4e keer moet nog). Het probleem lijkt zich met name voor te doen als ik de stoel verschuif, vaak als we op vakantie gaan of een weekendje weg en ik wat extra bagage achter de stoel wil leggen. Het is een hele irritante storing omdat de melding iedere keer met een harde piep gemeld wordt als je boven de 100km/h komt. Iedere keer resetten door de dealer kost me 40 euri;s en dat is zonde geld….

Hoe kom ik erachter of de zij-airbag van mijn auto kan worden uitgeschakeld en op welke manier dat dan zou moeten. Zou een dealer dat ook doen of juist niet omdat je de met de veiliheid van de auto loopt te klooien.

Ik zou het eventueel zelf ook kunnen doen als ik weet hoe het moet, ben gelukkig niet helemaal onhandig.