Hallo luitjes,
ik werk bij een transportbedrijf en moest op een dag uiteraard rijden….maar met een volkswagenbusje, net anderhalf jaar oud en net een ton gereden. Een van de nieuwste modellen dus. Maar goed, ik reed op de snelweg toen ik ineens het lampje zag branden van de koelwatersysteem….dus ik dacht, het kan want een van de auto's die we hebben had ook zoiets maar was een storing. Dus ik dacht dat het deze was. Maar goed, ineens zag ik een kerstboomverlichting op de dashboard, alle lichtjes branden en mn de motor sloeg uit. Dacht in eerste instantie dat ik een schakelfoutje had gemaakt dat de motor uitsloeg dus heb het sleuteltje omgedraaid en weer aangedraaid toen de motor dus gelijk weer startte. Ik dacht, mmm…ligt toch aan mij blijkbaar. Nog geen enkele meters verder sloeg die weer uit dus het lag dus aan de auto. Ik rook ook nog een soort rubberlucht dus ik vreesde het ergste. Zaak opgebeld en wegenwacht etc..zou langskomen. Die constateerde dat de waterpomp defect was onder andere want het reservoir waar de koelvloeistof ingaat kwam wat de die man bijvulde er met hetzelfde noodgang er weer uit. Daarom constateerde hij eerst de waterpomp. Hij kon niets doen en de auto moest naar de garage worden gesleept. Kreeg ik te horen nu dat ik de motor aan gort heb gereden, de zuigers zijn vastgelopen, de koppakking is helemaal weggesmolten…conclusie…een behoorlijke schadepost. Nu vroeg ik me af hoe lang kun je doorrijden met een lampje dat dan brandt? Is het wel mijn schuld dat die auto kapot is gegaan, misschien heeft een voorganger/collega ook wat gezien en heeft er niet bewust bij stilgestaan. Moet zeggen dat ik het lampje niet zag branden toen ik er mee wegging maar later had gezien onderweg….
Kreeg natuurlijk van de baas een preek van jewelste uiteraard want ja…als een lampje brand moet je stoppen. Heeft hij helemaal gelijk in, maar ik was ff in de war met een andere auto….
groetjes…