Wij hebben een New Beetle 2.0 Highline uit 1999 met ca 140.000 km en standaard fabrieksalarm.

Deze auto hebben we nu 3 jaar maar we kampen eigenlijk al 3 jaar met hetzelfde problemen. Soms als je wilt starten dan blijft het lampje van de startblokkering knipperen en start hij en dan slaat hij dus weer af. De auto is 3 jaar geleden enige malen terug gegaan naar de Dealer waar we hem gekocht hebben (i.v.m. garantie) toen die hem niet kon maken ben ik naar mijn eigen dealer gegaan (Beetle is van mijn vriendin rij zelf nu 10 jaar Passat). Mijn dealer (Pon) heeft 3 jaar geleden het dashboard vervangen toen waren we even (ca half jaar a een jaar) van de startblokkering problemen af. Ondertussen is vervangen de sleutels en het contact slot. Probleem is echter nog steeds niet verholpen het komt ongeveer 1 x per 2 weken voor en als je hem dan uit en weer aan zet start hij alsnog dus het is geen groot probleem maar wel irritant.

Sinds een half jaar is er een probleem bijgekomen, de accu loopt langzaam leeg. Overigens is in 3 jaar tijd de radio kapot gegaan, de bijbehorende wisselaar, het rechter slot en nu het linkerslot (slot of raam aan linkerzijde gaan soms open ondanks dat de auto niet wordt gebruikt en op slot staat). De auto is hiervoor zeker 5 keer naar de garage geweest maar men kan het probleem niet verhelpen de onderdelen welke kapot zijn gegaan worden vervangen en heb een nieuwe accu geplaatst. Dynamo is doorgemeten alles is verder goed (volgens garage). Heb zelf nu een druppel lader welke ik elke twee weken even op de auto zet. Mijn vriendin rijdt overigens kleine stukjes.

Iemand een idee wat bovengenoemde problemen kunnen zijn?