waarom bakproblemen vw

• jan

dit las ik op wikipedia

De eerste versies van de Golf IV werden geplaagd door een aantal kinderziektes. Voornamelijk de sloten en het raammechanisme bij wagens met elektrische ramen moeten dikwijls vervangen worden. Ook zijn er problemen met vernellingsbakken bij de SDI en 1.4 en 1.6 modellen. De popnagels waarmee onderdelen in de versnellingsbak vastgemaakt werden waren niet voorzien op het vermogen van deze motoren. De problemen doen zich voornamelijk voor bij de DUW en DUU versnellingsbakken. Vanaf bouwjaar 2000 werden deze popnagels vervangen door bouten die veel steviger zijn.

hoe komt het dat er zoveel bakproblemen zijn want dit geldt ook voor de polo 6N en 6N2 heeft de 9N dit ook ???????

wel een misser van vw want eenmaal stuk gaat dit in de papieren lopen van japanners hoor ik dit een stuk minder. hopelijk blijft mijn 6N gevrijwaard van dit

• a.reinders

Hallo,

Ik heb een audi van 2005 nieuw model met een 1.9tdi met 112000 km gelopen. Nu maak ik mij zorgen om de versnellingsbak, ik heb nog geen problemen, maar zitten hier ook die popnagels in???

Weet u dat of zijn hier bouten gebruikt?

Al vast heel erg bedankt voor uw antwoord.