Hallo,
Ben in het bezit van een golf3 met abu motor 160000km, ik zag sinds kort dat er onder de auto olievlekken op de parkeerplaats lagen bij nadere inspectie was er een spoor terug te leiden van onderkant subframe/ aandrijfas via carterpan voorzijde blok tot rand blok waar de kop begint (distributiezijde).
Koelvloeistof is pasvernieuwd met nieuwe thermostaat geen verlaging van niveau, oliepeilstok niveau is goed, dus het is meer flink zweten dan er uit spuiten.
2 maanden geleden bij het verwisselen van de bougies zag ik dat er een sensor die boven de 2e bougie zit nat was van de olie en nu gaat hij ook lekken op de nokkenas keerring of cilinderkoppakking, zodoende verdenk ik de carterontluchting niet goed werkt waardoor hij de olie eruitperst.
mijn vraag is dan ook kan je dat potje wat achter op het blok zit open maken of eraf schroeven, is het gewoon een leeg omhulsel of zit hier nog wat in.(auto heeft wat last van sludge onder de olievuldop, daarom verdenk ik verstopping van de carterontluchting van druk opbouw in het blok)
a.s.vrijdag krijg ie verse olie en een schoon filtertje zodoende wil ik ook gelijk dat potje bekijken en haal ik het bescherm omhulsel van de distributie eraf om te controleren dat het oliespoor niet begint bij de koppakking.
groeten Nico