vw passat uitroepteken lampje en abs HELP

• linda

Hallo,

wij zijn de trotse bezitters van een volkswagen passat 1.8 t 20v turbo (station) onze auto komt uit 1998. Wij hebben de auto gekocht bij een garage….

bij de proefrit 2 weken geleden knipperde het rode uitroeptekentje op het dashbord.

Natuurlijk hebben wij dit gelijk aangegeven volgens hun kwam het doordat de accu leeg was en gestart was met kabels. later kwam een vriend van ons er achter dat het remvloeistof pik en pik zwart was. We hebben afgesproken dat de remvloeistof vervangen zou worden en het lampje dus uit zou gaan. daarnaast zoudene r nog andere kleine dingetjes gedaan worden.

Nu vanmorgen kwam ik bij de garage en door een comunicatiefout bij hun in de grage stond de auto nog niet klaar. Hij was wel net goed gekeurd maar de beurt remvloeistof ed was nog niet opgelost.

Ik mocht de auto mee nemen en zaterdag gaan we terug en maken ze het alsnog in orde…

maar wat gebeurde er vandaag. het knipperende lichtje (uitroepteken) was plots uit ik natuurlijk vreselijk blij. Maar na enige tijd begon het lampje na een harde piep weer te knipperen en daarbij begon het lampje abs te branden. na enige tijd gaat het weer uit en komt het later weer terug.

we balen hier flink van en willen dat het zaterdag opgelost wordt. wat zou er aan de hand kunnen zijn en waar moeten wij op letten als we zaterdag naar de garage gaan. we willen ons niet met een “ smoes” weg laten sturen… Wij hebben niet veel verstand van auto's dus de garage kan ons alles wijs maken…

ik hoop dat er iemand is die me verder kan helpen tips kan geven enz..

ps: volgens de garage kan ik gewoon door blijven rijden maar volgens het instructieboekje moet ik zsm naar de dealer. is het veilig door te rijden?

groet linda

• linda

hoi daar was ik nog een keer

onder de motorkap zit voor de ruitesproeiervloeistofreservoir een resevoir we dchten dat dit de remvloeistof was maar manlief is net in het boekje gaan kijken en zag dat het remvloeistof naast de accu zit. deze vloeistof is doorzichtig en zit tot het maximum. het reservoir voor de ruitensproeierreservoir is dus pikzwart. in ons boekje staat niet beschreven wat dat is.

jullie enig idee?

lin

• Hans

Dit is het reservoir voor de olie voor de stuurbekrachtiging

• linda

hoi hans

bedankt voor je reactie…

heb jij enig idee wat er met onze auto aan de hand kan zijn? en waar we op moeten letten als we zaterdag naar de garage gaan?

groet lin

• Hans

Ik weet dat de Passat is uitgerust met een remblokslijtage-waarschuwingslampje. Misschien ligt het aan versleten remblokken. Laat er in ieder geval even naar kijken. Succes

Hans

• rob

rare garage je koopt een auto met knipperende lampjes en sturen je de weg weer op daarnaast zijn er com.problemen. gewoon eisen dat dat gemaakt moet worden.

als de remolie vies is blijkt dat deze dus niet goed bijgehouden is vraag me dan af of deze auto wel zijn beurten heeft gehad.

• linda

hoi hans

bedankt weer voor je reactie…

de auto is door hun door de apk gekomen zonder reparaties. ik mag toch hopen dat als de remblokken verleten zijn hij niet door de apk komt of kunnen ze ermee rommelen?

ik vind trouwens wel dat als ik rem en mijn man ervaarde hetzelfde dat j behoorlijk moet remmen wil je stil komen te staan het lijkt wat stroef te gaan zeg maar…

zo jammer dat wij er 0,0 verstand van hebben…

lin

• linda

hoi rob

jij ook bedanktr je reactie… de remvloeistof is super mooi onze vriend heeft naar de stuubekrachtigingolie of iets dergelijks gekeken en die zag er goed uit. de auto heeft tot 2 ton bewez beurten gehad en de laatste 30 is er niks over te vinden geen stempels zeg maar…

we gaan zaterdag terug ze hebben beloofd het in orde te makenmaar ja ze kunnen ons alles wijs maken vandaar dat ik me huiswerk nu aan het doen ben en gewoon aan het informeren ben van wa kan er zijn? waar kan ik ze op wijzen? enzzz.. niet dat we met een smoes weg gestuurd worden zeg maar…

lin

• Abel

kijk eens in schema boek daar staat in van welke lamp het probleem is

• rob

google ff op ———– lampje abs ———— en je kan de oorzaken meestal vinden kan een dure grap worden