Diefstal RNS 510

• Fons

Hiep Hoera slachtoffer van het rippen van de rns510.. Auto 2 weken in bezit Laat nu wel een alarm plaatsen…kost wel 700euro..Zal wel niet helpen maar moet wat..

Het lijkt wel of de boefjes info krijgen over de kenteken en adressen ik neem niet aan dat ze willkeurig door half NL in de nacht rijden gaat mi ook opvallen. Is mi een gerichte actie..

Wie worden er blij van de deze ripoff op grote schaal: VW, Siemens, garage, diefjes, helers en mensen die op een koopje uit zijn.

Wie wordt er niet blij: de verzekeringsmaatsch en de slachtoffers.

Lijkt me geen eerlijke machtsverhouding en dus zal dit probleem niet snel opgelost worden.

Het is toch eenvoudig om de electronica lost te koppelen van het scherm. Alleen een schrem van dit formaat stelen is mi. niet echt winstgevend (50 euro oid).

Optie:

integreer het in het motormanagement syteem

losse softwaremodule die we kunnen inprikken en dus meegenomen kan worden

etc etc etc

Lijkt me voor de technueten van VW en Siemens toch niet zo moeilijk vraagstuk!!!

• moen

het zelfde heb ik ook meegemaakt. net 3 maanden genoten te hebben van rns 510.ook rechter raam ingeslagen en heel vakkundig eruit gehaald. en alarm ging ook niet over. schade post van 2750 e. maar de verzekering keert uit,,,,,,1025e. omdat het was 3 mnd oud.het heeft mij meer gekost dan die schade. en bij de dealer moet ik minsten 3a4 maanden wachten. voor een nieuwe RNS 510. omdat het wordr veel gestolen. en zijn in beck-up order dus, als je er een heb, wees voorzichtig ermee..het wordt veel na die RNS gestolen. en die dag was ik niet de enige. bij carglas kreeg ik te horen,dat ik de 11e was. veel sucses..

• Anton

Afgelopen woensdag schijnen er in de omgeving van Den Bosch 12 Vw 's van hun navigatie te zijn ontvreemd en in de omgeving van Leerdam 11. Zoals ik al eerder schreef heeft een alarm weinig effect op deze jongens, het lijkt wel of ze alleen maar trainen voor dit soort klusjes. Binnen 1minuut is het hele handeltje ontvreemd. Laatst stond er ergens op een site dat iemand een taser aan zijn alarm had gekoppeld, helaas is dit niet legaal en gaat de legale bezitter van een RNS 510 voor de bijl en de illegale lacht zich een deuk als hij de originele bezitter aanklaagt voor de 50.000 Vollt aanslag op zijn oneerlijke lichaam (tenminste als hij of zij dat nog kan).

Bij mij komt er in ieder geval geen RNS 510 meer in. Helaas komt er nu een iets minder mooie 1 din radio met losse navigatie in. Zolang als Volkswagen hier niets aan verbeterd kan ik iedereen alleen maar adviseren om hetzelfde te doen. Bij Pon krijg je sowieso 0 op het request, dus waarom zullen hun winstmarges met de RNS 510 wel stijgen terwijl de eerlijke eigenaar alleen maar ellende heeft van een slechte beveiliging op hun apparatuur. Ik denk als iedereen dit apparaat ondanks de mooie en goede functionaliteit boycot, ze toch zeer spoedig tot bijvoorbeeld een gescheiden monitor en masterunit zoals bij Audi wel het geval is over zullen moeten gaan, dit kost meer werk en wordt dus minder interessant voor het gilde, zeker als er een alarm aanwezig is, want dan redden ze het zeer waarschijnlijk niet binnen 1 minuut, zodat de pakkans groter wordt.moen schreef:

• Martino

Het zou natuurlijk best kunnen zijn dat het Dievengilde vanuit een of andere bron informatie krijgt over welke VW een RNS 510 beschikt. Dat is natuurlijk echter onbewezen en best een zware verdachtmaking.

Ik veronderstel dat b.v. de meeste Passat's over een RNS510 beschikken,

het zijn immmers bijna altijd lease auto's voor de zakelijke markt en dan maken die paar eurootjes per maand weinig verschil. Het is dus bijna altijd raak.

Bovendien is de RNS 510 een prachtig systeem.

Kun je overigens een RNS 510 niet herkennen aan de dakantenne??????

Bij mijn buurman zit in zijn nieuwe golf de antenne geintegreerd in het zijraam.

Bij ons in de wijk en even verderop weet ik vanwege de avondwandeling met mijn hond makelijk, binnen een straal van 2 km, 6-7 passats te vinden met een RNS 510. Zeker bij een CC is het altijd raak.

Ik vraag me overigens wel sterk af of het mogelijk is er binnen een minuut een

RNS uit te slopen.

Wat mij overigens wel verbaasd dat is het feit dat Pon geen enkele geste maakt

naar de RNS 510 bezitters. Ze zouden b.v. tips kunnen geven om diefstal te voorkomen. Zo bouw je een relatie met je klanten op. Daarvoor hoef je geen marketing gestudeerd te hebben. Het is voor hen een fluitje van een cent om de beziiters van dit systeem aan te schrijven, Voor allerlei ander geneuzel weten ze je ook te vinden.

Is het wellicht een idee om met een delegatie van dit Forum met Pon om de tafel te gaan zitten, althans trachten zulk een afspraak te maken.

Wie doet er mee??????????????????

• Adel

En vannacht was ik voor de 2de keer binnen 1 maand aan de beurt…….zucht……zo maar weer een bezoekje aan carglass brengen.

Kansloos…

• Cindy

Ik weet nu zeker wat ik moet doen: GÉÉN RNS 510 kopen voor onze nieuwe golf. We hoorden al zijdelings dat dit navigatiesysteem diefstalgevoelig is. Zelfs bij de VW-dealers werden we erop geattendeerd. Dus wat dat betreft beginnen ze wel eindelijk hun klanten hierover in te lichten. Nu ik jullie reacties heb gelezen weet ik heel zeker dat ik RNS 510 niet moet aanschaffen want dan is het vragen om problemen!! Erg jammer dat VW daar niet eerder op ingespeeld heeft.

• Adel

ik ben benieuwd of er al mensen zijn die de rns510 hebben laten etsen….

Zijn er mensen die dit hebben, maar de rns510 alsnog gejat is, of werkt de maatregel echt?

• Sietse

Bij mij wordt er morgen weer een nieuwe ingebouwd + een alarm.

Zou het helpen om de schroeven met seconde lijm vast te plakken er er desnoods iets overheen te plakken??

Volgens VW kunnen ze er geen schroeven inzetten die je alleen maar vast kan draaien, wat mij een goede oplossing lijkt.

Tevens wordt dat ding voorzien van mijn kenteken… Vraag me af of dat gaat helpen.

Ik zal me eerdaags weer melden als hij er weer uit is ;-)

• Martino

Ben vandaag bij de VW garage geweest en heb geregeld dat mijn RNS 510

ge-etst wordt met mijn kenteken. Etsing gebeurt op het frame en niet op het schermpje zoals ik aanvankelijk dacht. Kosten 30 euro. Leasemij is zonder meer akkoord. Levertijd ca 3-4 dagen.

Wel teleurgsteld in het feit dat niemand (zie vorige oproep) zich gemeld heeft om eens een onderhoud met Pon te arrangeren. Zie Martino 06-06

Mag ik daaruit concluderen dat iedereen zich bij de feiten neerlegt??????????

Tevens vernam ik van de VW dealer dat er afgelopen week in mijn woonplaat weer een bescheiden golfje van inbraken geweest is.

• Bas

Jammer dat ze altijd eerst je autoruit inslaan, in het donker je systeem eruit halen, en er wellicht later pas achter komen dat hij ge-etst is.

Meestal doen ze eerst en denken ze later (meestal helemaal niet).

Een bezoekje aan Pon wil ik best aan meedoen. Maar ik denk niet dat het veel zal helpen. Als ze iets toezeggen, geldt dat voor iedereen bij wie er zo'n systeem gejat is. En dat gaat ze te veel geld kosten.

Dus je mag me noteren.

Bas