Reactie Volkswagen:
Geachte mijnheer,
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Met betrekking tot uw vraag, kunnen wij u het volgende melden.
Om diefstal en heling onaantrekkelijk te maken van de RNS510, is het volgende geregeld door de fabriek: (Er dient wel aangifte gedaan te zijn van de diefstal)
De politie meldt de chassisnummers door aan de Volkswagen fabriek, waar de bijbehorende RNS510's vervolgens als gestolen worden geregistreerd.
Indien de dealer de gestolen RNS510 probeert in te leren, dan zal er direct een melding via het systeem gaan naar de Volkswagen fabriek. De Volkswagen fabriek schakelt dan via Interpol de plaatselijke politie in, die meteen zal reageren en een bezoek zal brengen aan de dealer.
Op dit moment zijn er nog geen montage veranderingen bekend, waardoor het lastiger zal zijn de RNS510 uit de auto te ontvreemden.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Volkswagen Klantenservice
———————————-
Het bericht, dat wij van u hebben ontvangen:
Beste heer/ mevrouw,
zoals bij u waarschijnlijk al bekend, is er op dit moment een zeer hoog aantal diefstallen van de rns510. Zo ook bij mij is dit systeem gestolen uit mijn 1,5 week oude golf VI. Ik wil een nieuwe in laten bouwen, maar weet zo goed als zeker dat ik hier weer zeer kort van kan genieten. Ik ben dan ook zeer benieuwd of Volkswagen met een oplossing voor dit probleem bezig is.
Gaarne geen antwoorden als ‘er zit een pincode op’: deze heeft het dievengilde namelijk (kraken ze oid) en ook niet ‘wat we ook verzinnen, het dievengilde vindt er altijd wat op’: want het ‘beveiligen’ dmv 4 schroefjes is weer een ander uiterste!
In afwachting van uw antwoord verblijf ik,
met vriendelijke groet,
Adel