Diefstal RNS 510

• Adel

Denk dat het een heel goed idee is deze reactie door te sturen naar een programma als radar of Kassa. Voeg daar het artikel in de telegraaf van gisteren bij (http://www.telegraaf.nl/binnenland/3906154/__Golf__bestolen_van_routeplanner__.html?p=1,1)

Dan weet ik zeker dat dit opgepakt wordt!

• Arjan

Ik heb inmiddels een systeem aangelegd (zij het niet legaal) die er voor gaat zorgen dat de eerste de beste cultuur verijker, die met zijn untermensch handjes aan het systeem komt een akelige verrassing te wachten staat.

Ik heb een Taser achter het systeem gekoppeld aan het alarm systeem d.m.v. een servo.die na activatie van het alarm de handgreep van de taser in knijpt. Je hoort hem knetteren en als dat niet wordt begrepen door de cultuur verijker en deze toch zijn untermensch achtige klauwtjes achter het systeen houd om deze naar voor te duwen ZAPPPPPOOOOOOO

Tja mensen als oom agent je niet meer kan helpen moet je het zelf maar gaan opknappen.

• Harry

Mijn RNS zit er gelukkig nog in en dat blijft waarschijnlijk hopelijk ook zo.

Er zijn meer dan voldoende mogelijkheden om de boel te beveiligen. Ik ga die hier uiteraard niet vermelden, maar ben met mijn leasemaatschappij bezig om te kijken of dit landelijk aangebode kan worden.

• peter

Beste,

Zou je mij via de mail willen informeren? bij mij zijn ze op 13 mei jl langs geweest en vandaag me passat weer opgehaald. heb ook aanpassingen laten doen en hoop dat deze vertragend werken…me wagenparkbeheerder vind alarm nog niet nodig…maar ben erg benieuwd wat ‘'we’' nog meer kunnen doen om de super navi te behouden.

opmac@live.nl

grt Peter

• Jan

Drie dagen geleden is de RNS510 uit m'n Passat gestolen. Portierruit ingeslagen, afdekrandje weggebroken en vier kleine $&%schroefjes later was 'ie weg. Als je manieren kent waarmee ik kan voorkomen dat de volgende er weer uit wordt gejat dan zou je mij ook een groot plezier doen als je me daarover zou willen emailen.

• Adel

ik ben ook benieuwd!

Hoor het ook graag!

Die van mij is vorig week uit mijn 1,5 week oude (nieuwe) Golf gejat….

• Adel

Reactie Volkswagen:

Geachte mijnheer,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Met betrekking tot uw vraag, kunnen wij u het volgende melden.

Om diefstal en heling onaantrekkelijk te maken van de RNS510, is het volgende geregeld door de fabriek: (Er dient wel aangifte gedaan te zijn van de diefstal)

De politie meldt de chassisnummers door aan de Volkswagen fabriek, waar de bijbehorende RNS510's vervolgens als gestolen worden geregistreerd.

Indien de dealer de gestolen RNS510 probeert in te leren, dan zal er direct een melding via het systeem gaan naar de Volkswagen fabriek. De Volkswagen fabriek schakelt dan via Interpol de plaatselijke politie in, die meteen zal reageren en een bezoek zal brengen aan de dealer.

Op dit moment zijn er nog geen montage veranderingen bekend, waardoor het lastiger zal zijn de RNS510 uit de auto te ontvreemden.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Volkswagen Klantenservice

———————————-

Het bericht, dat wij van u hebben ontvangen:

Beste heer/ mevrouw,

zoals bij u waarschijnlijk al bekend, is er op dit moment een zeer hoog aantal diefstallen van de rns510. Zo ook bij mij is dit systeem gestolen uit mijn 1,5 week oude golf VI. Ik wil een nieuwe in laten bouwen, maar weet zo goed als zeker dat ik hier weer zeer kort van kan genieten. Ik ben dan ook zeer benieuwd of Volkswagen met een oplossing voor dit probleem bezig is.

Gaarne geen antwoorden als ‘er zit een pincode op’: deze heeft het dievengilde namelijk (kraken ze oid) en ook niet ‘wat we ook verzinnen, het dievengilde vindt er altijd wat op’: want het ‘beveiligen’ dmv 4 schroefjes is weer een ander uiterste!

In afwachting van uw antwoord verblijf ik,

met vriendelijke groet,

Adel

• Thijs

Dit is exact het antwoord dat ik twee maanden geleden van VW kreeg. Ergo: ze doen er niets aan en draaien al maanden hetzelfde bandje op hun antwoordapparaat. Onbegrijpelijke houding. Alleen vrees voor algemene reputatieschade door dit domme ontwerp van de RNS510 en zeker ook hun onverschillige houding kan hier verandering in brengen. Het artikeltje in de Telegraaf is misschien een begin. Radar, Kassa oid zou het verder kunnen oppakken. Maar ja, is zo'n duur nutteloos speeltje voor rijke stinkerds (quotes van Telegraaf lezers) wel interessant genoeg?

We zitten er maar mooi mee.

• Dennis

Gisteren was ik ook aan de beurt. Mijn Passat is nu precies 1 week oud.

Na wat onderzoek op het internet overweeg ik nu de eclipse avn4429.

• Edwin

niet bang dat deze eclipse vervolgens gestolen wordt?

mijn auto is nog niet eens afgeleverd en ben nu al bang dat hij gestolen wordt, heb deze week de dealer gebeld voor inbouw alarm….krijg ik misschien nog de kans om de dader een klap in zijn nek te verkopen.Dennis schreef:

>

> Gisteren was ik ook aan de beurt. Mijn Passat is nu precies 1

> week oud.

> Na wat onderzoek op het internet overweeg ik nu de eclipse

> avn4429.