Diefstal RNS 510

• Julio

Ook mijn rns510 vorige week gejat (1e keer). Ruit in bestuurdersportier ingeslagen en systeem met grof gewel eruit gesloopt. Climatronic-paneel kapot, alsmede schade aan het dashboard. Er zat ook bloed van de dader op het dashboard. Daarvan is een monster genomen door de politie. Hoop dat het een match in hun systeem oplevert…

Ik sta voor 3 opties:

1. RNS510 inbouwen met alarm

2. RNS310 inbouwen

3. Ander systeem in laten bouwen

Iemand een advies?

• LS

Sinds twee weken hebben we een nieuwe golf variant met de RNS510 en sinds vorige week is deze gestolen. Als ik had geweten dat dit systeem zeer makkelijk te verwijderen is en dat zelfs alle beveiligingsmaatregelen makkelijk te omzeilen zijn had ik hier nooit voor gekozen. Ik heb nu gekozen voor een zeer eenvoudig systeem (RCD) zonder navigatie in de hoop dat daarmee de dieven buiten de deur te houden.

Doordat Volkswagen een modulair systeem heeft gemaakt die bijna in iedere volkswagen past hebben zij zelf een zeer mooie tweedehands markt gecreeerd. Klaarblijkelijk was deze productspecificatie bij de ontwikkeling een ‘must have’ en hebben ze daardoor kosten bespraard. Deze kosten worden nu opgehoest door de kopers en de verzekeraars. Het is heel jammer dat volkswagen hier geen rekening mee heeft gehouden en dat ze geen geintegreerd systeem leveren of een met een afneembaar front. Volkswagen mag tot actie overgaan en de mensen die een rns510 systeem hebben gekocht schadeloos stellen of een vervangend, minder diefstal gevoelig systeem aanbieden.

Ik kan alleen aan nieuwe klanten van Volkswagen het volgende advies geven: kies voor een eenvoudig systeem zonder navigatie, laat de systemen met grote beeldschermen staan en investeer in een andere pakket of kies een andere merk.

• huisje

Goedendag,

Ik ben het helemaal met de bovenstaande schrijver eens. Vandaag trof ik mijn auto, die overgens gewoon op slot was…

aan voor mijn deur. Mijn man deed hem van het slot, kindje achterin, samen instappen en de schrik was groot.

Weg!! Helemaal WEG. rns 510 VERDWENEN…

Ik snap niet dat volkswagen hiermee weg komt. Met grote ogen staan ze je aan te kijken. Ja als de dief iets wilt hebben, nou dan krijgen ze het wel… was het enige wat ze erover zeggen konden.

Ik vind het echt onvoorstelbaar!

Als ik mijn fiets zonder slot buiten zet dan is het mijn eigen schuld dat deze gestolen wordt. Als ik een auto koop van 40000 euro mag ik alleer eerst verwachten dat er een systeem inzit dat niet zomaar met een laptop te kraken is zodat ze zonder braak de auto in kunnen, en verder ook verwachten dat een mooi systeem als de rns 510 er fatsoenlijk ingebouwd is zodat kraak geen zin heeft. In dit geval vind ik het echt de schuld van Volkswagen, en ik denk eigenlijk dat alle gedupeerden zich moeten verzamelen en dat we een rechtzaak moeten aanspannen. Het is ondeugdelijk geinstalleerde rotzooi en daar mag je een klant niet voor verantwoordelijk stellen. Ik weet niet of meer mensen hier oren naar hebben, maar dit moeten we gewoon niet pikken.

Oja, dan hebben ze nu een setje bedacht, dat zijn schroefjes die er niet meer uit gaan en een een kenteken ingraferen, en dan mag je stickertjes op je ruit doen om te vertellen aan meneer de autokraker dat je deze beveiligingsmaatregelen genomen hebt….moet je trouwens wel zelf betalen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hoop van mensen te horen,

Met vriendelijke groeten,

Tiesja Huizenga

• tiesjahuizenga

Goedendag,

Vandaag ook mijn rns 510 gestolen uit volkswagen.

Ik wil een rechtzaak tegen volkswagen beginnen namens alle gedupeerden, want dat zijn er nogal wat.

Dan hebben we lage kosten, en een hoge winkans, want dit is gewoon een wanprestatie en

verkoop onder valse voorwenselen.

hoop van u te horen,

Mvg. Tiesja Huizenga

• golf in bestelling

Is het niet slimmer om consumentenprogramma's zoals kassa en radar aan te schrijven. Die bereiken vaak meer doordat grote concerns negatieve publiciteit zo veel mogelijk willen voorkomen. Vooral als ze op het moment best verkopend automerk zijn.

Ik denk dat VW niet echt wakker ligt van een rechtzaak. Met diegenen die ze tegenover zich krijgen zullen ze proberen een schikking overeen te komen ( en een advocaat adviseert vaak om daarop in te gaan). En daarmee is voor hen de kous af…zonder een stucturele oplossing.

Ik hoop in ieder geval dat als ik mijn golf variant geleverd krijg dat er een structurele oplossing is gevonden en ingebouwd in mijn golf.

• erik

tiesjahuizenga Schreef:

——————————————————-

> Goedendag,

> Vandaag ook mijn rns 510 gestolen uit volkswagen.

>

> Ik wil een rechtzaak tegen volkswagen beginnen

> namens alle gedupeerden, want dat zijn er nogal

> wat.

> Dan hebben we lage kosten, en een hoge winkans,

> want dit is gewoon een wanprestatie en

> verkoop onder valse voorwenselen.

> hoop van u te horen,

> Mvg. Tiesja Huizenga

• erik

Hallo,

Vervelend dat uw satelietnavigatie systeem is gestolen, vraagje was uw auto voorzien van een SCM 3 alarm.

Is het systeem origineel vanaf de fabriek in de auto gemonteerd, of naderhand ingebouwd?

Het systeem wordt trouwens niet door VW gebouwd echter door door o.a Continental.

Tip , neem een alarm laat het toestel en de ruiten etsen, en speciale eenweg schroeven monteren .

Groeten

• Roland

1 juli mijn nieuwe Golf opgehaalt en ik was de trotse bezitter van o.a. een RNS510.

Precies 5 dagen later was hij eruit.

-rechter achter raam (de kleine bij een 5 deurs) ingeslagen.

-RNS510 profesioneel verwijdert zonder enige schade aan het voertuig.

-bleu tooth adapt kapot gemaakt. Er was een schroefendraaier of zo iets ingezet.

-onderhouds boekjes verdwenen.

We zijn nu een week verder en heb eindelijk weer een raam in de auto. Helaas nog geen RNS 510.

Eerst word er een alarm klasse III geinstaleerd en alles word ge-etst of zo iets.

Wel ben ik voornemens het systheem de komende tijd er uit te halen. Het lijkt me wel een gedoe iedere keer maar geef die !@$$%^# niet nog een keer de gelegendheid. En om nu te gaan posten lijkt me ook wat. Je betaald een hoop geld voor een auto en je verwacht niet dat je daar spanning van moet krijgen. En een andere systheem lijkt me geen optie.

Mocht iemand andere voorzorg maartregen weten hoor ik het graag.

• Dijk5

Het was “wachten”, maar ook bij mij nacht van donderdag 9 op vrijdag 10 juli RNS 510 uit de auto gestolen.

Kleine achterruitje van Passat CC ingeslagen, vervolgens RNS eruit gehaald. Precies 6 weken kunnen genieten van het RNS systeem.

Komt nu waarschijnlijk nog een nieuw RNS systeem voor, maar je kunt erop wachten dat ook deze weer wordt gestolen. En dan zal lease-/ verzekeringsmaatschappij wel moeilijk gaan doen.

Heb juist voor combinatie auto (Passat CC) en accessoires (o.a. RNS510) gekozen, dus wil ook geen ander navi-systeem in de auto. Maar om nu “af te wachten” wanneer ik voor de volgende keer aan de beurt ben bij het dievengilde is natuurlijk volstrekt belachelijk.

Triest dat dit gebeurt en ook een beetje de omgekeerde wereld (ze moeten gewoon met de poten van jouw spullen afblijven), maar in mijn ogen onbegrijpelijk dat VW (Pon) geen adequate oplossing heeft. Etsen van systeem, alarm op auto, het is allemaal niet afdoende blijkt wel uit alle ervaringen.

En VW zal m.i. hierdoor eerder klanten verliezen (kiezen ander merk, denk er zelf ook al over, maar denk niet dat ik leasecontract van 6 weken o.b.v. aantal inbraken kan ontbinden) dan “verdienen” op het leveren van alle nieuwe RNS 510 systemen.

Ik wil i.i.g. nog een brief schrijven naar de dealer en Pon, maar weet eigenlijk het antwoord al ….

• Jeroen

Net een week mijn mooie nieuw Golf VI, juist ja met RNS510, pats boem vannacht door die ratten eruit gesloopt. VW dealer(Valleigroep) doet ineens of dit allemaal helemaal nieuw voor ze is en hangen de vermoorde onschuld uit (als ik het had geweten had ik deze auto niet gekocht), leasemij wil liever niet weer inbouwen, want ze worden zo vaak gejat volgens hun, ja wil ik wel geloven maar had dat dan van te voren gemeld toen ik de auto bestelde!!! Ze raden me nu Pionier x3 aan, zou beter werken dan JVC met afneembaar front. Iemand ervaring mee? VW moet maar eens flink aangepakt worden want het is echt een wanprestatie en dat gaat ze klanten kosten, ik voel mij ook echt besodemietert.