Diefstal RNS 510

• Sietse

Ik heb toch maar besloten om de RNS 510 niet terug te laten plaatsen…. Dan maar een systeem met afneembaar front.

Jammer dat je door een stel criminelen niet meer kan aanschaffen wat je mooi vindt :(

• Anton

Jammer dat ze via Pon toch weer geld verdienen aan de inbraakgolf van de RNS 510, even etsen € 30,- Toch jammer dat ze via VW-Pon niet met een aftersale service komen door het kostenloos te doen, omdat ze toch al dubbel en dwars verdienen aan het geheel. Het lijkt momenteel wel of er meer RNS-en in omloop zijn dan VW's!

Een goed alternatief is de JVC KW-NX7000 helaas minder mooi maar het heeft wel al voordeel dat het gehele scherm eraf kan.

• Golf6

Heeft er nu eigenlijk al iemand iets gemeld bij Kassa of Radar? Hoop over 1,5 maand mijn Golf 6 met RNS510 geleverd te krijgen… Besteld in februari, maar had niet verwacht dat die RNS510 zo enorm gewild was bij het boevengilde…. Zit nu dus ook met een enorme knoop in m'n maag. Had voor hetzelfde geld een zwaardere motor kunnen nemen en dan de navigatie niet….

• Harald

Overweeg een Scirocco, ook met RNS510, maar mijn dealer adviseert dat niet te doen maar de RNS310 te nemen die schijnt minder inbraakgevoelig te zijn. Iemand enig idee of dat klopt?

Harald

• Adel

Harald,

dat schijnt inderdaad zo te zijn, zie ook marktplaats.

Echter is de RNS 310 echt een stuk minder dan de RNS 510.

Je zou ook kunnen overwegen om de ‘haaievin’ op je dak er af te halen en je antenne in je ruit te integereren.

Aan de haaievin zien de dieven namelijk direct dat je een navi aan boord hebt.

• Almar

Zo, na een lange leestocht met gelijkwaardige ellende kan ik ook meedelen dat na 4 weken plezier in een nieuwe Passat CC de RNS510 is meegenomen.

De omschreven schades:

- Rechter voorruit inslaan (vervolgens krassen op de portier)

- Overal glas op de stoelen waardoor bij het demonteren van de navi allemaal gaten in het leer worden gedrukt EN BEDANKT!

- Het dashboard gesloopt

- instuctieboek zelfs meegenomen….

Ben nu bezig met de voors- en tegens om de wagen beter te beveiligen…

Gezien de simpele montage van de RNS kun je schroeven na het vastdraaien (in combinatie met bijvoorbeeld loc-tite afslijpen)….mogelijk gevolg: navi wordt met groter geweld en dus meer schade meegenomen.

- Dealer vragen om: instuctie boeken om de x aantal bladzijden te voorzien van stempels (van de navigatie en eventuele andere accessoires: telefoon premium)

- RNS systeem te laten etsen (heb ik nu een aantal keren voorbij horen komen, ook bij schade bedrijven.

- Het apparaat aan 1 van de inbouwzijden te voorzien van een markering (dealernaam, of kenteken, inbranden aan de zijkanten ofzo, maakt e.e.a. iets lastiger doorverkoopbaar)

De keerzijde om alles beter vast te zetten is volgensmij meer gevolgschade aan de rest van de middenconsole, maar vergt wel meer tijd van de k%$@&zak die niet van mijn(en jullie) spullen kan afblijven.

Andere maaregelijk die meer preventief zijn:

- TNO/SCM alarm …….hoewel ik nu tijdens het tikken van het bericht nu voor 3de keer een Defa alarm hoor afgaan binnen 20 minuten…..(niet de nieuwste generatie)

het grappige is dat ik als particulier een Audi van 60k niet kan verzekeren zonder klasse III en de Passat die ik nu lease voor hetzelfde bedrag hoeft niets in ???? rara.. )

- Folie op de ramen (de anti inbraak folie schijnt inslaan echt ingewikkeld te maken zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Je wordt in elk geval met weer veel ellende opgezadelt (naast de tijdelijke opel astra)….

Indien mensen nog ideeen hebben voor geschikte maatregelen mag je altijd mailen.

Met vr.gr.

Almar

aourensma@live.nl

• Stefan

Hoi,

Nou ook ik moet melden dat mijn RNS510 weg is naar er 2 maanden plezier van te hebben gehad.

Mijn leasemaatschappij wil er zelfs niet een meerplaatsen :(. (waar ik overigens niet mee akkoord ga hoor. hadden ze dat maar eerder moeten melden)

ik moet maar iets anders kiezen!! Krijg ik te horen!!

wel ga ik mijn auto beter beveiligen :

- inbraak werende folie

- en een klasse 3 alarm

- etsen van kenteken

Nog wel even uit vechten wie dit gaat betalen

ik heb wat optie bekeken en bekeken. maar niets is zo mooi als een RNS510 (mooi geïntegreerd)

als het me toch niet lukt ga ik voor een KW-NT1. Iemand hier al ervaring mee?

alle geonduleerd met het verlies :( en heeft iemand een oplossing laat het weten.

• Autoglas Haarlemmermeer

Beste gedupeerde,

Wij zijn een bedrijf gevestigd in Hoofddorp wat autoruiten vervangt, maar tevens ook ruitenfolie aanbrengen. Dit houdt in dat wij doorzichtig folie plaatsen op uw ruiten, waardoor de inbraak niet voorkomen wordt, maar wel zeer vertraagd en het moeilijker maakt in de auto te komen. De Raam brokkelt wel in duizend stukjes, maar blijft plakken aan de folie, wat ook een hoop troep scheelt in uw auto. Voor een voorbeeld van deze folie verwijs ik u graag naar onze site: http://www.autoglashaarlemmermeer.nl/Autoglashaarlemmermeer/veiligheidsfolie.html

Autoglas Haarlemmermeer

• Almar

Update m.b.t. Vervangen RNS systeem :

Na een dikke week schadeherstel werkzaamheden te hebben laten uitvoeren lijkt alles nu weer onder controle, ik kom erchter bij aflevering van de auto wel een paar zaken tegen, die misschien handig zijn om te weten, zodat je een vervolg rit kan besparen naar een dealer.

1) Instructie boek t.b.v. navigatie is voorzien van dealer stempels en kenteken (dit is onverkoopbaar voor derden).

2) Na inbouw van nieuwe RNS, blijkt er oude firmware op te staan (momenteel is er versie 1100/1102; deze versie biedt een aantal gebruiksgemakken, andere interface etc. kleine dingen, maar als je origineel de 1100 versie hebt, dan wil je deze graag weer terug.

3) Het RNS systeem is in principe af fabriek geleverd met een serienummer waar ook je chassisnummer in staat, maar in de praktijk werkt dit dus niet.

4) Volgensmij moet er fysiek ergens aangevinkt worden welke type audio je hebt in de auto, ik kan met de nieuwe RNS alleen balans speakers Links/Rechts kortom mijn Dynaudio effect is een beetje weg met het nieuwe apparaat, maar dit kan vast opgelost worden.

5) Alarm klasse 3 gaat af bij key-less entry :-) …. kortom alarm uitschakelen met de sleutel en dan pas de deur openen (misschien is dit niet het geval indien je het alarm af-fabriek hebt geinstalleerd). Kortom de optie key-less entry schiet zijn doel nu een beetje voorbij.

Een beveilingstip van de dealer : leg 's nachts een ratelslang in de auto…. :D goedkoop en effectief ;)

Succes allemaal.

• Golf in bestelling

Hmmm de dealer kan inderdaad wel schalkse opmerkingen maken over een ratelslang…hij heeft het meeste lol: verkoopt 1 nieuwe auto en het komt hem maar wat goed uit dat ie in deze mindere tijden nog behoorlijk wat geld kan binnentakelen door schadeherstel c.q. verkoop nieuwe navigatie. Schandalig dat de dealers/importeurs niets doen aan dit inbraakgevoelige systeem. Onbegrijpelijk ook dat de leasemaatschappijen de handen niet in elkaar slaan en een oplossing eisen of anders boycotten.

Ik heb een Golf Variant begin april besteld. Helaas ook met de rns 510. Had ik van tevoren geweten dat dit systeem zo inbraakgevoelig was, had ik wel voor een andere optie gekozen. Hoewel…VW speelt er ook nog op in…in de tijd dat ik ging bestellen was het executive plus pakket 2000 euri goedkoper. Waarschijnlijk om de RNS 510 nog meer weg te zetten en daardoor een continuiteit aan inkosten voor de VW groep te genereren. Normaliter hoop je dat je nieuwe leaseauto zsm wordt geleverd…ik hoop dat het nog even duurt.

En hopenlijk heeft PON tegen die tijd dan door druk van diverse kanten een oplossing gevonden op het diefstalgevoelige systeem.