help accu steeds leeg vw passat

• lena

hallo,

hopenlijk kan een van jullie mij verder helpen.

Al enige tijd is de accu na een week of 3 leeg. Met de auto wordt minimaal 3 x per week een uur achter elkaar gereden en staat tussendoor soms 2 dagen stil.

Inmiddels hebben we een noodaccu en een tweede volle accu in huis staan om hem gestart te krijgen (aangezien ik namelijk met een klein kindje in de auto zit) De accu in de auto en de tweede accu zijn beide dit jaar gekocht.

De achterbakverlichting is eruit gehaald, de radio ook. Alle binnenverlichting staat uitgeschakeld - dit ivm mogelijke lekstroom - hier lijkt he tniet aan te liggen. Bij de garage willen ze hier best geld aan verdienen (95,– per uur om te gaan zoeken).

Af en toe valt tijdens het rijden (met name in bochten, koppelen/schakelen) de auto uit - en gaat het ‘acculampje’ branden. Dit gebeurt meestal als de auto net een paar minuten rijdt, maar ook wel eens als hij al meer dan een half uur rijdt! Het boekje geeft aan dat dit de dynamo kan zijn - volgens de garage was de dynamo (in november bij de keuring) goed. Kan het een met het ander te maken hebben?

Heeft iemand tips waar te beginnen of wat na te kijken. En hoe kun je een en ander nameten?Totaal geen verstand van autos

alvast dank

groeten een blondje

• lena

het probleem met de accu is met name tijdens de wintermaanden.

Als de auto in de bocht uitvalt en ik start meteen weer gaat het ‘ acculampje’ ook meteen weer uit en blijft dus niet branden ofzo. De benzinetank was half vol en alle meters deden het ook prima. Dit uitvallen tijdens het autorijden gebeurt gemiddeld 1 a 2 keer per maand (en vandaag dus meteen 3x achter elkaar - na 3 minuten autorijden in de bochten/remmen/schakelen/koppelen) en er zat dus net een volle accu in.

de auto is in oktober gekeurd (en aantal dingen vervangen en in november weer geweest - niet veel vertrouwen in deze garage)

misschien overbodig maar nog even voor de volledigheid

groeten

• sandra

hoi Lena,

Heb je al enig idee wat het euvel is? Ik heb namelijk precies hetzelfde met mijn Alfa Romeo. Niet elke drie week maar de laatste keer in november 2008 en nu weer. Heb zelf het idee dat het aan de radio ligt.

Groetjes Sandra