Polo olielekkage ineens

• Roy

Hoi,

Vandaag had mijn vrouw de polo nodig ,deze staat op een kleine korte oprit die 35 graden helt.

Hierop had hij vier dagen stilgestaan , gewoon gestart totdat ze bij haar moeder kwam en er inees olie onder de auto lag (auto lekte nooit 88.00 kilometer gereden).

Na controlle bleek het olie spoor vanaf de peilstok te komen en zo naar onderen te lopen alles schoongemaakt en proefgereden lekte niks meer ??

Olie niveau is ook inorde (weer gaan testrijden weer geen enkele lekkage)

Zou door de erg schuine stand van de oprit en het koude weer de ontluchting van het carter misschien even hebben dichtgezeten ? en na daarom door overdruk lolie langs peilstok hebben gelekt (kan deze redenatie kloppen ??)

Lekt nu niets meer

M.vr.gr. Roy

• Roy

Hoi Monteurke,

het is een polo van mei 2000 een 14 16V 75 pk mijn vrouw rijdt inderdaad erg weinig zodat de karter ontluchting ook wel veel sludge bevat daarom maak ik deze ook al vaker schoon dit heb ik inderdaad al een tijdje niet meer gedaan

Alvast bedankt voor de snelle reactie.

m.vr.gr Roy

• Roy

Hoi Monteurke bedankt voor de reactie,

Heb vandaag de carterontluchting in het luchtfilter deksel schoongemaakt.

Ook de slang welke naar onderen naar het carter gaat hier zat wat sludge in.

Heb ook achter de slang het pvc stukje met div schotjes schoongemaakt deze zat erg vol met sludge en toen kwam ik ook tot de ontdekking dat er een gat in de ontluchtingsslang zat deze heeft liggen schuren tegen een andere slang.

Vandaag krijg ik een nieuwe en zal deze monteren, wat kost ongeveer deze modificatie set?

Zit hier verwarming in of is deze geisoleerd?

Als er een verwarming in zit moet hier ook voeding op komen en afgezekerd worden.

M.vr.gr. Roy

• serdar

ik heb polo uit 1998 inees lekt olie uit versnellingsbak of daar in de buurt.kan iemand mij helpen.

• Klaas de B

Uit de versnellingbak “of daar in de buurt”. Dat is wel een beetje vaag. Om je een beetje op weg te helpen, is het nu motorolie (zwart van kleur, behalve als de auto op LPG rijdt). of redelijk schoon en een scherpe geur, dus bakolie? Misschien is het wel hydr. olie van een slang van de stuurbekrachtiging???

Een versnellingsbak kan redelijkerwijs alleen olie lekken langs een keerring. Bij de ingaande as of de uitgaande assen. Motorolielekkage ook langs een keerring (krukas/nokkenas) of een pakking (klepdeksel/koppakking/oliepomp). Uit eigen ervaring weet ik dat het soms erg lastig is de juiste plaats van lekkage op te sporen.