ontsteking golf4

• Roel

Hallo volkswagenkeners,

ik heb de volgende vraag. Mijn Golf 4 1.4 16v stotterd nogal. Op ongelood 98 rijd de auto iets beter, Nu heb ik het vermoeden dat dit aan de ontsteking ligt. Nu wilde ik via internet ( www.easybase.nl ) nieuwe bougiekabels, rotor en verdeler bestellen. Echter kan ik via deze website de rotor en verdeler voor deze auto niet bestellen. Wel een ontstekingsmodule. Werkt de ontsteking bij de golf anders dan met een rotor en verdeler? Of kan iemand mij een adresje geven waar ik deze onderdelen wel kan bestellen?

Alvast bedankt,

groeten Roel

• erik

er zit geen rotor en verdeler meer in deze auto .de bougies bezitten allemaal een eigen bobine deze willen nog wel eens stuk gaan .zijn de bougies wel op tijd vern ??

• Roel

Hallo Erik,

ik vermoed niet dat de bougies vervangen zijn, ben nog niet al te lang in het bezit van de auto. Is het verstandig de bougies samen met de bobines te vervangen?

Groeten Roel

• erik

bougies moeten elke 60000 km of 4 jaar vern worden.het is de goedkoopste oplossing om deze eerst te vern !

• jan

Begin eens met de stekker tijdens het stationair lopen stuk voor stuk van de bobine af te trekken,,, dan kun je gemakkelijk horen/voelen of de betrefende cilinder daarop reageert of niet, bobine vervangen is duur, straks ligt het daar niet aan maar heb je ze wel vervangen, dat is zonde van je geld.

Ga eerst eens naar de dealer en laat ze eens doormeten, dan weet je of ze echt kapot zijn ja of nee, zo niet, moet je het ergens anders zoeken.