glolf III start niet na aanttal dagen 1,8 benz

• sletelaar

Ik heb een Golf III 1,8 benzine met ADZ motor uit 1998. automaat en variant uitvoering.

Na 2 dagen stilstaan start de motor erg moeilijk. De motor gaat goed rond, maar wil niet aanslaan. Pas wanneer de accu bijna leeg is slaat hij aan. (accu is goed).

soms loopt de auto dan slecht stationair en staat bij stoplichten nog af. maar wanneer warm geen probleem dan loopt de motor goed.

Ik heb al een aantal zaken gedaan.

storingen uitgelezen, resultaat geen storingscodes.

drie keer injectorreiniger in de tank gedaan en opgereden

brandstofdruk gemeten, resultaat 1,3 bar ook wanneer motor niet wil aanslaan.

temperatuursensor inlaatlucht en koelvloeistof nagemeten op de draden bij de computer. deze zijn ook goed.

inlaatsruitstukverwarming is ook goed.

waneer de motor niet wil aanslaan zie je wel dat de injector benzine inspuit. Vonken doet hij ook.

bougies en verdeelkap zijn ook goed

weet iemand wat ik hiermee nog kan proberen.

• sleutelaar

Ik heb het benzinefilter nu ook maar vervangen.

De slang van de rembekrachtiger zat maar heel losjes over de buis aan het inlaatspruitstuk. Dit is nu gerepareerd.

De rubberflens naar het inlaatspruitstuk heb ik losgehaald en gecontroleerd deze is in orde.

Ik heb ook de weerstand gecontroleerd van de koelvloeistoftemperatuursensor bij verschillende temperaturen. deze komen overeen met wat het moet zijn.

Ik heb nu ook de verdeelkap en boegioes behandeld met vochtwerend middel.

alvast bedankt voor de tips.

ik ga nu afwachten wat het resultaat is

thomas