Probleem achterruitenwisser motor Golf IV

• Rocus

Goedendag,

Van mijn Golf IV met modeljaar 1999/2000 is het interne buisje in de achter ruitenwissermotor doorgeroest/stuk. Dat is het buisje waar het slangetje op zit bevestigd welke door de motor heen de vloeistof naar de wisser brengt.

Nu is dit buisje volgens de dealer niet te bestellen en moet de hele motor vervangen worden. Dat vindt ik wat “overdreven”. Weet iemand toevallig een oplossing of ik dit toch kan bestellen. Ik rij rond de kerst ook naar Berlijn heen en weer, wellicht is er wat in de Duitsland te verkrijgen?

Dank/Groeten

Rocus

++

• Rocus

OK. Het is een Bosch motor dus ik zal eens bij Bosch informeren.

MVG

Rocus

++

• L. Paulina

Ik heb met spoed een achterruitenwisser van een VW Golf 4 bouwjaar 1998 nodig, wie kan mij 1 verkopen of weet waar ik 1 kan kopen.

Vriendelijk groetjes Loek.

• vw Dirk

Bij mij was het koperen buisje kapot ruitensproeier die het niet deed, verstopt zat en als gevolg de koppeling die was losgeschoten links achter bij het hemeltje. Zonder kosten kunnen herstellen.

Heb van een ml tectylbus de bijgeleverde kunststofslang gebruikt om deze op het restant stukje koperenbuis te bevestigen en het uiteinde op lengte aan het sproeikopje te bevestigen. Er zat nog een stuk koperen buis in de as die ik uitgeboord heb. Koppelstuk weer gemonteerd boven het hemeltje en alles werkt weer zoals het hoort ;)

• vw Dirk

reactie op oud bericht maar wel handig voor een volgend slachtoffer:

Bij mij was het koperen buisje kapot ruitensproeier die het niet deed, verstopt zat en als gevolg de koppeling die was losgeschoten links achter bij het hemeltje. Zonder kosten kunnen herstellen.

Heb van een ml tectylbus de bijgeleverde kunststofslang gebruikt om deze op het restant stukje koperenbuis te bevestigen en het uiteinde op lengte aan het sproeikopje te bevestigen. Er zat nog een stuk koperen buis in de as die ik uitgeboord heb. Koppelstuk weer gemonteerd boven het hemeltje en alles werkt weer zoals het hoort ;)