waterlekkage kofferbak Passat 2005

• Berry

Hallo,

Ik heb een nieuw model Passat en heb sinds enige tijd water staan in mijn kofferbak. Het stroomt uiteindelijk naar de plek waar een reservewiel kan worden geplaatst.

Inmiddels al twee keer bij de dealer geweest (en daarvoor heb ik flinke rekeningen ontvangen) en die komt niet verder dan wat slechte lasnaden. Desondanks blijft hij lek en komt er water binnen in de kofferbak..

Het lijkt van de achterkant van de auto te komen, maar zeker weten doe ik dat niet.

Heeft iemand een idee????

Gr, Berry

• Berry

Beste vw monteurke,

Enorm bedankt voor de snelle reactie en je tip over de afwatering.

Het is inderdaad een sedan en hoewel de dealer mij er wel over heeft verteld krijg ik sterk de indruk dat ze er niet echt op hebben getest.

Aan de ene kant loopt het water direct in de afwatering weg en aan de andere kant blijft het water gewoon staan. Ik heb dit simpel getest met een plantengieter. Als ik er een een stevig draad in duw loopt hij wel leeg. Nu wil ik deze afwatering er uit halen om te kijken of hij verstopt zit ofzo. Ik weet ook niet hoe lang de slang is.

Weet je hoe ik dit kan doen, want zomaar losmaken lijkt niet te lukken. En krijg ik daarna de boel weer gemakkelijk teruggeplaatst of loopt die afwatering via iets waar ik verder niet makkelijk bijkom?

Gr, Berry

• Hermann Kreydt

Hallo,

Ik heb dit gehad bij mijn seat Toledo en het water bleek binnen te lopen via de bekabeling van de lichten die tussen het kofferdeksel en de koffer zelf zit…

Terug afdichten met siliconetape en geen problemen meer…

Grtoeten

hermann