last van wind

• rene

ik heb deze vraag ook op het peugeot forum gezet, maar ik ben in het verleden hier goed geholpen dus wil mijn vraag hier ook stellen, ondanks dat het geen vw is.

het volgende:

Ik heb een vraagje betreffende mijn peugeot 307.

Ik heb een 1.4xs.

een heerlijk karretje al zeg ik het zelf en ik heb tot op heden (nu 2 jaar) geen problemen met deze auto gehad.

Toch is er een ding wat mij stoort en waarvan ik me afvraag of andere 307rijders dit ook hebben.

Ik heb namelijk erg veel last van zijwind op de snelweg. de auto is er erg gevoelig voor. als ik tegen de linkerkant een beetje wind krijg wordt de auto al richting rechts geduwd. Hierdoor ontstaat erg onrustig rijgedrag wat ik vaak moet corrigeren.

Waar kan dit door komen?

ik heb geen last van trillingen op welke snelheid dan ook (balans is dus ok) ook rijdt de auto verder keurig recht uit wat op een juiste uitlijning duidt lijkt mij.

Kan het te maken hebben met de schokbrekers. De auto is uit 2001 met 70000 km op de klok. hoe vaak moeten schokbrekers vervangen worden? en moet je dan voor en achter vervangen of heeft het te maken met afstelling van de wielstand of i.d.???? wie heeft er tips of info voor mij.

alvast bedankt.

groetjes rene.

• Frank Stuifbergen

Soms heeft het te maken met de velgen, we hebben hier een Suzuki die best last heeft van de wind met het type velg wat eronder staat, terwijl als de standaard velgen van de fabriek eronder hadden gezeten geen problemen gehad.

• rene

nou ik heb hetzelfde als ik op mijn winterbanden rij, met andere velgen. dat kan het dus ook niet zijn. bedankt voor je reactie.

groetjes rene.