brandstof

• Cihan

Wat kan er gebeuren, of heeft het risico als ik een paar, of uiterlijk 5 tot 10 liter benzine in een diesel auto gooi.

Ik heb vernomen dat een paar liter benzine zo nu en dan in een diesel auto goed zou wezen voor de diesel motor….?!?!? Het lijkt mij sterk maar ik dacht ik vraag maar even…

VW Monteurke weet jij hoe dit zit, of is het een fabeltje….?

• Cihan

Het zit namelijk zo: mijn zwager had per ongeluk een liter of 15 benzine in zijn Seat Toledo 1.9 tdi van 2003 gegooid in de veronderstelling dat hij de Ultimate diesel tankte. Zijn auto hiel er na een paar km mee op en kreeg hem niet meer aan de praat. Gelukkig had hij maar 15 liter getankt op een vrijwel lege tank. Er passeerde op dat moment een garage houder en die zij dat we de auto moesten slepen naar de benzine station om vervolgens de tank helemaal vol te gooien met diesel. Na slepen hebben we de auto weer kunnen starten en hij draait weer als normaal. Heeft even gerookt maar dat hoort erbij. Hij zij erbij, en daar komt mijn vraag dus dan ook vandaan, dat zo nu en dan een paar liter benzine geen kwaad kan in de diesel auto en dat het zelfs goed zou wezen. Je moet het dan natuurlijk niet te vaak en niet te veel doen. Hij zou dit altijd al gedaan hebben……