versnellingsbak aan gort?

• Peter

hoi,

In zwitserland heeft mijn auto het begeven. hij staat daar nog. de ANWB gaf me de keuze. gratis daar laten vernietigen (want een Polo uit 1995 is niets meer waard..?!) of naar Nederland laten verslepen met de plicht hem te laten maken of alsnog de sleepkosten te betalen. Slepen en maken dus.

Mijn Polo (1.6, hatchback) had absoluut geen power meer. bij het stoplicht voor de Gotthard duurde het 2 minuten voor ik 70 reed, als ik teveel gas gaf om sneller op te trekken schoot de toerenteller in het rood (ofwel de versnelling in zijn vrij, denk ik). uiteindelijk kwam de auto nog net in zijn 4. 5 werd niet gepakt helaas. maar door te weinig power reden we te langzaam voor bergop, te gevaarlijk. Toen was er nog een harde tik en was het gedaan auto kon niets meer, zelfs niet in zijn vrij, dus de koppeling intrappen en uitrollen. na gestopt te zijn zag ik de olie (in het midden van de auto) druppelen.

Ik denk dat er een nieuwe versnellingsbak in moet en probeer in te schatten wat het me gaat kosten. op internet zie ik een nieuwe bak al voor 200 euro staan. nu nog een garage die hem er in wil zetten.

Denkt iemand dat ik gelijk of ongelijk heb met mijn diagnose? kan het ook nog een koppelingsprobleem zijn?

zou het zelf te doen zijn?

alvast dank voor de info.

• Joel

Dat jij nog zoveel woorden vuil maakt , aan die Polo bedoel ik.

De ANWB heeft gelijk, dat ding is geen fluit meer waard. Naar het stort ermee, en een fatsoenlijk merk kopen.

• Marcel

Joel,

Wat zeg je dat poetisch……

Wat rij jij dan knulletje?

• Peter

Joel,

als ik het geld had dan zou ik zeker een stoere Touareg kopen, maar helaas het geld groeit mij niet op de rug. Misschien kan jij me daar bij helpen?

Overigens apart dat je op het VW forum schrijft dat VW een onfatsoenlijk merk is.

In ieder geval hartelijk dank voor al je hulp en TIJD.

Inmiddels is de polo in Nederland en moet ik de auto dus wel maken. Nu vraag ik me af kan ik alleen een versnellingsbak van de polo 1.6 benzine als vervanger kopen of zou een versnellingsbak uit een 1.4 (veel gemakkelijker te krijgen) ook mogelijk zijn?

dank alvast.